Ableton veranderen midi controls

dieterboels

Nieuwkomer
Hallo,

ik zit ergens vast bij Ableton:

Ik zou graag de midicontrols van een drumkit in Ableton veranderen naar nieuwe controls. Op een of andere vreemde manier kunnen de drumpads van mijn midicontroller maar enkele midisignalen doorsturen(ReMOTE zero sl van novation)(http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/NOVATION+REM+SLZERO.JPG)

Dus dacht ik simpelweg de code voor een kit te veranderen, maar dat blijkt niet zo simpelweg te gaan...
(Het gaat hier expleciet over kits vanuit de library, bvblv: Instruments/Impulse/Wiched Chillin).

Als iemand mij kan helpen om deze te veranderen ik zou u dankbaar zijn (in het geval ik dat ook op mijn controller zou kunnen doen, alle advies is welkom) Ben nog niet zolang bezig met deze mididingen dus zit nog wat uit te zoeken.

Groetjes
Dieter

volgens mij kun je gewoon de vakjes van een drumkit verslepen ajbwib...

Ja sorry: ik zie wat je bedoelt, maar het zijn niet die kits waarnaar ik verwijs. Ableton heeft in zijn library verschillende types van Drumkits, en er zijn er waarbij ik er niet in slaag de midi assign te veranderen. Ik gaf een voorbeeld in mijn eerste post.

Ik zie het ja.....het lukt mij ook niet....wat wel kan is hem gewoon nabouwen in een drumrack...

Ja, dat heb ik al gedaan, maar dan ben ik de sounds kwijt. De samples en effecten kan ik overnemen, maar niet de exacte instellingen, tenzij dat wel gaat, maar ik dat over het hoofd zie?

je kan ook steeds de impulse in een drumrack vakje slepen...als je bijv de kick doet...wis je alle andere samples...de instellingen van de macro knoppen moet je wel even opnieuw mappen.

"De instellingen van de macro knoppen moet je wel even opnieuw mappen."

Wordt hiermee bedoelt, de instellingen van de kit?

Want het is vooral dat dat ik dan kwijt ben. In het voorbeeld geval de Impulse kader vanonder...

Hoe moet ik dit mappen?

als je de impulses in vakjes sleept zoals ik hierboven zei dan blijven de instellingen behouden...de macro controls zijn die 8 knoppen helemaal links...in jou patch bedienen ze alleen het volume van elk geluid apart.

Om een parameter aan een macro toe te wijzen doe je rechtermuisknop op de knop die je wil...kies dan map to macro 1 ofzo.

Bovenin je drum/instrument rack zit een knop map mode....daar kan je de maximale en de minimale waarde invoeren.

Moet je even proberen...dan wordt het je meteen duidelijk.

Ok
in eerste instantie, ben geslaagd mijn drumpads wel nieuwe midicontrols te geven dus kan ik wel kiezen hoe ik het doe. maar ik wil toch wel snappen hoe ik dit heir nu meot doen:

ik denk dat ik gewoon niet genoeg vertrouwd ben met de mididingen.

Even het stappenplan zeggen dat ik nu doe, want ik heb het gevoel dat ik toch niet zo juist bezig ben:
1) ik maak een nieuw miditrack aan en zet daar een bestaand drumkit in waarbij ik de midicontrols kan kiezen.
2)Ik swap de nodige drumsamples met de samples dat ik wil.

3) ik kopieer de effecten.

4) ik loop vast.
Ik zie nog steeds niet hoe ik de eigenschappen van de Impulse kan overnemen, dat mappen blijk ik niet te vinden...

1 open die patch wicked chilling in een kanaal
2 open een lege drumrack in een ander kanaal (ctrl ingedrukt houden en dan slepen)
3 kopieer alleen de impuls in een vakje van die drumrack
4 wis alle vakjes van de impuls behalve de kick
5 kopieer weer diezelfde impuls in een ander vakje van je drumrack
6 wis alle vakjes van de impuls behalve de snare
7 zo werk je alle geluiden af

om de hihat kloppend te krijgen moet de closed hat en de open hat elkaar laten choken:
1 klik op de show/hide chain knop op je drumrack, dat is de middelste van die drie ronde
knopjes linksboven in je rack.
2 er verschijnen nu meer knopjes links onder in je rack...druk op de knop i-o.
3 in het venstertje dat nu opend kies je alleen bij je hihats choke 1.

Bij de originele patch kan je met die 8 knoppen de volume van de afzonderlijke geluiden bepaLEN.
1 (dubbel)klik vakje 1 met de kick...zodat je de impulse ziet
2 zoek de knop volume....onder het laatste impuls vakje....doe nu rechter muisknop en dan map to macro 1
3 doe nu hetzelfde met het volgende vakje van je drumrack....maar dan map to macro 2
4 ga zo verder tot je alle 8 vakjes hebt gehad...

5 open nu macro mode....linsboven in je rack....en verander van alle 8 macros de maximale waarde (meest rechtse colom) in 6db ipv 36db.

Kopieer nu de effecten van de patch achter je drumrack.

Dat zou m moeten zijn...dezelfde patch maar dan in een drumrack.

Back