Vraag aan Blofeld gebruikers met sample license

Nisei

Ouwe rot
Ik overweeg een Blofeld desktop aan te schaffen maar wil dan wel de 60MB sample functionaliteit kunnen gebruiken. Ik vraag me alleen af hoe dat werkt. Krijg je een aangepast OS wat je er op moet installeren of is het een soort code waarmee je die functie vrijschakelt?
En hoe zit het dan met beveiliging. Kun je met 1 licentie ook werkelijk maar 1 Blofeld updaten?

Je Blofeld dient te zijn voorzien van OS 1.13 (of hoger). Heeft je Blofeld dat nog niet, dan kan je OS1.15 downloaden van de Waldorf-website.

De upgrade komt met een speciaal programma. Dat programma geeft, als het goed is, een unieke code weer van jouw Blofeld. Die code dient te worden doorgegeven aan Waldorf. Jij krijgt vervolgens een midi-bestand. Dat bestand speel je af op je Blofeld, en daarna hoort 'ie te werken.

Samples kan je uploaden met Spectre. Zie de Waldorf-website.

Althans, zo heb ik het altijd begrepen. Ik heb zelf de License nooit gekocht. (En ik heb sinds gisteren ook geen Blofeld meer.)

Ik heb heb wel en het klopt helemaal wat Synthisme zegt. Het duurt wel lang de samples te uploaden. Een Blofeld zonder SL License is voldoende. ik doe niet zo heel veel met die samplemogelijkheid.

Ok bedankt voor de info. Ik blijf het wel duur vinden, €99 voor iets wat er eigenlijk al in zit maar voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken wel onmisbaar.

Back