Iets afspelen in Melodyne

elohssa

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben al anderhalf uur aan het proberen om simpelweg iets af te spelen in Melodyne. Ik snap maar niet waarom mij dit niet lukt.

Volgens de uitleg: play/stop can be operated:

- buttons in transport bar
- enter and 0 keys on numerical pad
- double clicking in time ruler
- play/stop buttons in header or footer.

Ik heb dit allemaal geprobeerd.. en ook gezocht op Internet. Maar ik kom er maar niet uit :erm:

Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar kan maar niet ontdekken wat. Wie kan mij aub helpen??

Thanx in advance, J

Je hebt niet toevallig een andere sequencer openstaan waarin Melodyne gerewire'd wordt of zo? Geluidskaart en alles in de opties zijn correct ingesteld?

Ik heb alle instellingen nog eens nagelopen, volgens mij moet het kloppen. Ik heb alleen Melodyne aanstaan nu. Heb de welkomstfile van Melodyne openstaan, maar zelfs die kan ik niet afspelen :S

Die had ik idd ook al geprobeerd.. :-(

heb je wel de juiste kr..... :engel::duivels:

........welke versie van Melodyne heb je gekocht?

Melodyne 3.1

En heel eerlijk heb ik hem (nog) niet gekocht. Heb hem ergens via internet vandaan. Wil eerst kijken of ik er iets aan heb.

Als je hem per se will uittesten, waarom dan niet de laatste demo, ben je zeker dat het niet aan de versie ligt die je "ergens" vandaan hebt. De manual zit er ook bij.

This demo version allows you to comfortably try the Melodyne editor features. You can use all the functions of Melodyne editor Plugin to the full extent, but are limited to 10 seconds of audio material. The same applies on Melodyne editor Stand-Alone, only the first 10 seconds are available if you are loading or recording audio. Additionally you can‘t save your work in the stand-alone.

(edit: link al geplaatst)

Jullie hebben helemaal gelijk... stom eigenlijk dat ik daar zelf niet eerder op ben gekomen. Ik ben mezelf deze sjizzle aan het aanleren en in mijn omgeving doen de meeste mensen het zo. Zwak argument of niet.. Misschien begeef ik onder de verkeerde mensen ;-)

Ik ga iig de test versie downen. Eens kijken of dat werkt.

Thanx allemaal!

Man, doe gewoon wat je wilt.....de vraag of je wel of niet iets download (wat in nederland mag) doet er niet toe.
Ik zie ook niet bij elk hardware topic de vraag omhoog komen of je hem wel of niet gekocht hebt......dat vind ik een beetje vreemd en vooral ook storend.

Succes met het werkend krijgen van je programma.

grtzzzzRb

en in mijn omgeving doen de meeste mensen het zo. Zwak argument of niet.. Misschien begeef ik onder de verkeerde mensen ;-)

!

En niet alleen in jou omgeving hoor ;)

Ik vraag me alleen af hoeveel idd na het geprobeerd te hebben de officiele versie kopen, maar ik vrees dat de meeste het proberen wel erg lang oprekken. (of ben ik te wantrouwend?)
Het is ook jammer dat het tegenwoordig als betrekkelijk normaal wordt gevonden, maar dat zal mijn conservatieve kijk op de wereld wel zijn.

Enfin andere discusie.
Je hebt me trouwens even op een leuk spoor gezet, want die demo staat nu bij mij ook te downloaden. Ik ga hem ook eens even proberen. Ik vraag me namelijk af of het een echte aanvulling is voor mij persoonlijk op de variaudio die al in cubase 5 zit.

Paul

heb je wel de juiste kr..... :engel::duivels:

........welke versie van Melodyne heb je gekocht?

En waar is in deze case de trackpolitie?

ik heb wel is in melodyne wanneer ik eren audio open dat hij maar een noot aangeeft

terwijl het er toch echt meerderen zijn, een idee wat ik dan moet doen?

ik heb wel is in melodyne wanneer ik eren audio open dat hij maar een noot aangeeft

terwijl het er toch echt meerderen zijn, een idee wat ik dan moet doen?

Dubbelklikken op die noot, dan opent zich een nieuw venster met daarin de detected audio file.

Werkt dat niet, dan heb je kans dat je audio file niet detecteerbaar is qua toonhoogte. Probeer nu 'Redetect Audio File' onder tabblad 'Definition'. Je kunt ook uit verschillende modi kiezen hier: Melodic Mode / Percussive Mode / Pholyphonic Mode.

Suc7!

danku subgroover

ik had zelf bedacht om de samplerate aante passen en het werkte ook nog, hoe kan dit dat hij een 410 op1 noot zet en dezelfde melodie in een samplerate in 2200 wel verschillende noten aangeeft?

hoe kan dit dat hij een 410 op1 noot zet en dezelfde melodie in een samplerate in 2200 wel verschillende noten aangeeft?

Na 15x lezen ben ik er achter dat jij volgens mij de samplerates 44.100Hz en 22.050Hz bedoelt.

Dat die hem op 44.1KHz niet herkent en op 22KHz wel snap ik niet, dat moet ook niet kunnen en ik zou je vooral afraden om op deze samplerate te gaan werken!

Check ook even welke samplerate de file is die je probeert te importeren.

Back