selectieve midi?

nicovv

Stamgast
Situatie is als volgt:
sequencer met daarachter 2 "instrumenten" (midi out sequencer naar splitter)
Stel, ik programmeer noten op kanaal 1 tot en met 10 --> beide instrumenten ontvangen dit.
Bestaat er een methode (geavanceerde splitter?) waarmee ik kan instellen dat bvb. instrument A enkel kanalen 1-5 ontvangt en instrument B kanalen 6-10 ?
(instellen op instrument is geen optie)

Hallo

1 programeerbare midi patch bay BV. een AKAI ME80P(8 midi in&10 midi out) daar kun je patches op maken en die met midi program cc naar een andere patch over schakelen,en zo heb je 128 patch mogenlijk heden.
Er is ook een roland patcher en een edirol etc...

Ik hoop dat je er wat me kunt!!en dan ga ik nu lekker even trimmen Succes er mee:):okdan:

in het geval van sequencer als in "software-sequencer": die usb to midi dingen gaan voor een prikkie weg tegenwoordig. lijkt me de goedkoopste oplossing.

ok bedankt, is blijkbaar goed te doen met een midi patch bay dus.

Sequencer is ableton, maar kan ook iets anders zijn afhankelijk van de opstelling.
Als ik een usb to midi aansluit kan ik gewoon per kanaal kiezen om via dat usb ding uit te sturen?

is het niet gewoon makkelijker om instrument A en B te configureren dat ze enkel de genoemde kanalen ontvangen.

Zie de eerste post:
Instellen op instrument is geen optie.

met de spectralis is het niet mogelijk om dat per kanaal globaal aan of uit te zetten...
per pattern eigenlijk ook niet echt.
Andere is blofeld, ook daar zelfde verhaal.
Het lukt wel om men ding te doen, ik los het op met de volumes maar kvind het niet ideaal.
En ook met oog op uitbreiding vroeg ek me af of het niet beter kon

Motu midi timepiece II & AV kunnen dat ook.
In de vorm route by channel in plaats van route by cable

Dat m'n a880 dat ook konden wist ik niet ;), zal toch eens een handleiding moeten uithalen :biertje:

Back