s2000 HD indeling

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
wie kan mij vertellen hoe een S2000 (akai) z´n harddisk indeeld?

ik heb de mijne met een flashdisk, en gedeeld in wat partities
en kennelijk maakt de s2000 dan zelf op die weer zelf wat chunks , lijkt het.
???
kortom, het is mij eigenlijk wat raadselachtig oszo.

:mega:

ow ja, de reden waarom, ........

als ik een kopie van de ene partiete naar de andere maak, dan kan het gebeuren, afhankelijk op welke partitie ik kopieer, dat ik geen geluid heb.
ik zal wel iets fout doen, maar de manual zegt hier niet zoveel over.

wie kan mij vertellen hoe een S2000 (akai) z´n harddisk indeeld?

Zoals jij instelt hoe de harddisk wordt ingedeeld. Je bepaald zelf hoeveel partities er aangemaakt moeten worden en hoe groot (Max. 60 Mb per partitie).
Vervolgens worden programs, samples, multi's etc opgeslagen in "Volumes" zeg maar "folders"

Je krigt dus gewoon een soort Windows structuur. Partitie A met diverse volumes, partitie B met diverse Volumes etc etc

yeps, dat van de partities was mij wel duidelijk, maar hoeveel en hoe groot zijn de volumes?
en groeien die mee met het aantal dingen wat je erin opslaat?
:koffie:

Meegroeien is niet het juiste woord. Je slaat iets op in een bestaande volume (lees folder) of je maakt een nieuw volume aan en slaat het daar in op.
Net nadat je een harddisk hebt geformateerd, staan er dus geen volumes op.
Als je op de sampler zegt: Save entire volume of Program+sample" en je selecteerd een "inactive" op je harddisk, maakt de sampler zelf een Volume aan (die je vervolgens ook een andere naam kan geven).
Je kunt ook losse programs, samples etc saven en die opslaan in een bestaande Volume (folder)

M.a.w. een Volume is niets anders dan een "Windows Mapje" om overzicht te kunnen houden waar je alles opslaat, die je zelf kunt aan maken en deleten. Je moet op de AKAI dus opslaan in een Volume. Doe je dat niet in een bestaande volume, dan maakt de AKAI er zelf 1 aan.

Laatst gewijzigd:
Back