Alternatief Dynaudio BM6A MKII

Ik heb sinds kort de KRK exposees... Ik moet je zeggen dat ik ze echt heel erg goed vind. Iets andere prijsklasse, maar als je zoekt vind je ze voor minder dan 2000 p/s

http://www.dv247.com/search/0/0/ProductQuantity/Descending/krk+e8b/1/

Gisteren verbaasde ik me echt over galaxy pianos. Ik hoor op deze speakers de afstande tussen de mic en de piano. Als in: mn hersenen denken dat er ongeveer 10cm ofzo achter de speakers iets zit wat daadwerkelijk het geluid maakt. Bizar..

Nice. Maar ik zou niet zo snel KRK's halen. Expose is wel duur imo.
Voor dat geld heb je ook een gesloten 3weg systeem (K+Ho300's) of Focal Twins. Heb je die ook beluisterd?

Eerlijk gezegd liep ik per ongeluk tegen een hele goeie deal aan voor die krks, voor een prijs waar ik ze niet voor kon laten staan.

Maar het is echt een totaal andere klasse dan de VXT hoor :)

Ik werk dus nu op mijn werk op 8040, in mijn eigen studiotje op die krks.. Nu ik die KRKs gewend ben lijken die genelecs een plastic randje te hebben. Die krks zijn echt veel neutraler/kleuren minder.

Ik ken iemand met de focal twins ja, die wilde ik eerst hebben... maar ze zijn wel aan de schelle kant. Veel "penetrerender" dan de genelecs bv. Wat ik eerst goed vond, omdat ze daar door gewoon meer detail hebben dan de genelecs. Maar deze krks hebben ook dat detail, zonder zo vermoeiend te zijn.

*edit*: eerlijkheidshalve moet ik hier wel aan toevoegen dat ik de switch om alles hoger dan 10khz zachter te zetten op -1,5db gezet heb.

Ik hoor bv nu DUIDELIJK edit fouten in een nummer van ilse de lange dat gewoon in de top40 gestaan heeft en waar het mij eerder nog nooit opgevallen was.. Geinig.

Die K+Hs heb ik eerlijk gezegd nog nooit beluisterd..

Laatst gewijzigd:
Nog een optie..
Ik heb zelf nu de Klein + Hummel O 96.
3 weg, 10" laag. (de voorloper van de O410)
2e hands goedkoop kunnen vinden, daarna opgestuurd naar Klein+Hummel in Duitsland voor check en kalibratie (300 nogwat inc verzending en vervanging van een midden driver).
En echt heel blij mee!

Die kleinere moderne speakers, ik vind ze niet eerlijk klinken.
Ze hebben allemaal een bas reflex poort en die is getuned om het laag op te leuken en dit stoort me enorm. Alles klinkt veel te mooi.

Die O 96 is dus zeker een aanrader, en zag ze vaak voorbij komen op de duitse ebay (dan wel gelijk doorsturen naar K+H voor check en kalibratie). Je bent dan in totaal goedkoper uit dan met de speakers die verder in deze thread genoemd zijn.
Oja het is trouwens geen nearfield, zeker min 2 meter afstand nodig.

Proac studio 100! Er staat een (zeldzaam) setje te koop op het forum. Luister ernaar en je bent overtuigd. Niet voor niets zie je deze speakers al jaren in topstudio's staan.
Echt vele klassen beter dan de krk's de dynaudio en de genelecs in die prijsklasse. Denk qua sound meer richting Atc, psi etc.
En dat voor 900 euro. Versterker de bij (dikke philips blijkt goed te werken!) en je hebt voor weinig geld een hele, hele goeie afluistering.

Back