Roland JV-1010

Aottens

Stamgast
Hallo allen,
ik heb net een Roland jv1010 gekocht, ter vervanging van mijn korg 05r/w. Het is een jv1010 geworden omdat dit een mooi kleine synth is, en hij ondersteund midi contoller #2 breathcontroller data.

Wat ik mij echter af vroeg, is het mogelijk zelf patches te maken met deze module? Als ik er bijvoorbeeld een srjv80 vintage keys kaart in zet, dan schijnt het dat je nogal wat golfvormen erbij krijgt.

Kan je deze golfvormen gebruiken om je eigen patches te maken? En zo ja, hoe. Ik heb al gezocht op internet, en op het forum,
maar daar kan ik ook niet echt wijzer uit worden.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd:
Whoops, zag het idd, fout weg gehaald xD typt moeilijk he op zo'n iPhone

Ik kan nog steeds niks vinden om patches op mijn JV-1010 te editten. JVedit werkt alleen op '98, en sounddiver kan ik niet vinden :( iemand?

Volgens de handleiding:

USER
There are 128 patches stored in memory, which you can overwrite with
patches you create yourself.

PRESET A-C, E
There are 512 patches stored in memory, which cannot be overwritten.

PRESET-D (GM [General MIDI])
These are patches for the General MIDI System, which is designed to
standardize the specifications for MIDI functions for all manufacturers and
models. There are 128 patches stored in memory, which cannot be
overwritten.

Oftwel: ja, je kunt patches maken; gebruik hiervoor de user-bank. :peukie:

Het kan ook wel, dat is de kwestie niet, maar je hebt er dus wel een computer + programma voor nodig. Je kunt wat zaken op het apparaat zelf doen, maar dat is een crime. En correct me if I'm wrong, maar je kunt met alleen de knopjes ook lang niet overal bij.

Nee, ik ben er al uit, ik heb sounddiver gevonden, en dit maakt het editten super makkelijk. Je maakt binnen een handomdraai je eigen patches.

Even een vraag nog, ik weet niet of iemand hier de mogelijkheden van de JV1010 goed kent, maar is het mogelijk dat als je een sound aan het proggen bent, je een evelope over het filter gooit voor de cutoff. Zoals bij subtractieve synthese. Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en weet ook niet hoe het vermeld zou moeten staan in de software.

Selecteer een tone en zoek het filterblok. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet snel te vinden zou zijn (en al helemaal niet dat de 1010 dat niet kan).

Back