Sherman FB2 LFO sync

Woefje

Ouwe rot
Hallo lieve mensen,

Is er een manier om sherman FB zijn lfo te syncen met de clock van ableton ofzo?
Ik heb een Interface van Motu als ik daar de midi out in de midi in stop en een midi message trigger ofzo zou het dan werken denken jullie??

In de handleiding staat er niet dat lfo synchable is ofzo dus ik vroeg me af want ik maak soms best wel leuke percussiefe geluidjes ermee.

Groetjes!

Ik heb helaas nog geen Sherman maar ben ook wel benieuwd of de LFO te syncen is.
Wat je iig zou kunnen doen is een region maken in je sequencer waarin je het filter controleert dmv een golfvorm te tekenen. Door dit te loopen heb je een soort van LFO die gelijk loopt met je computer. Is niet precies wat je wilt en er zitten veel haken en ogen aan maar 't is een soort van oplossing. :D

Ik ben er achter gekomen als ik op het apparaat zelf patch dat het wel lukt.

Dus ik patch dan bijv de lfo out in de adsr trigger in (: en dan synct het alswaarde.Want je kan weer de adsr in triggeren met een midinote.
Best grappig. Voor percussie loops enzo, maar het is niet zo dat je lfo als alleen staande kan syncen ben ik achtergekomen.

Tenminste niet dat ik het nog weet hihi.

hm, interessant !

kan je eens een mp3 posten met wat je hiermee bereikt ?

dit is even heel snel gepiel.
Self oscilating filters met Lfo best grappig.

Attachments

• Shermannnn .mp3
    628,5 KB · Bekeken: 118
zelf heb ik geen sherman. wel een nagemaakte voor in mn Clavia G2. Daarin heb ik meerdere keuzes gemaakt. dus gewoon klok trigger, met de lfo kan in dan te werk gaan met 1/16, 1/8, 1/2 enz. met fase mogelijkheden. ook kan ik hem een pattern sync geven. hiernaast kan ik ook werken met audio input gate trigger. het lijkt me dat de sherman toch gewoon een klok tigger zou moeten krijgen. zal even een manual ergens downloaden.

geen sync zover ik kan lezen, wel retrig:
The LFO can be retriggered (restarted) over MIDI. Toggling from
unblock audio trigger to block audio trigger restarts the LFO.
It works a bit random, wich is an advantage, and occasionally can
retrigger with very loud input; nothing to worry about. You do this
by sending MIDI note C#4 preceeded by C4, the notes that are also
used for blocking and unblocking audio trigger of ADSR.

nope, gaat niet maar wat je wel kan doen is geloof ik berekenen van hoeveel hertz hertz het bereik van de sherman lfo is en dat dan door berekenen naar een bpm waarde....

als je dat gedaan hebt graag even hier posten mijn sherman wil namlijk ook wel eens gelinkt worden:P

Punt is echter dat het dan een kwestie van tijd is dat 'ie er naast gaat lopen, dat is gewoon inherent aan analoog. Volgens mij is het het beste om de LFO retrig-functie via midi te gebruiken.

Laatst gewijzigd:
'The LFO can be retriggered (restarted) over MIDI.​
This is a new feature in models starting from serial Number 1041'

dan heb een met een lager serienummer

Back