Probleem met novation super bass station

Riky-D

No need 4 drummers.
Heb sinds geruime tijd een super bassstation en vind het een fantastisch ding!
Ik gebruik hem dan ook constant!
Onlangs merkte ik dat wanneer ik een midi lijntje afspeel, hij na een bar of 2 wat raar begint te doen.

Raar; De noten klinken plots dubbel en de release is langer.
Ik tracht het te verhelpen met de release bij te stellen maar de noten blijven dubbel klinken.

Om het even te verduidelijken heb ik er een mp3tje bijgestoken.
Na welgeteld 5 seconden treed het probleem in werking.

Weet iemand hoe ik dit makkelijk (zelf) kan verhelpen, of waaraan het ligt...
Thanx
Rik

Attachments

• bassproblem.mp3
    242,9 KB · Bekeken: 61
Niet toevallig midi uit en midi in naar je sequencer zodat hij zichzelf opnieuw triggert?

Midi out is wel aangesloten? Anders haal die eens los om te testen. Arpeggiator staat ook uit in die patch?

midi out van bassstation gaat dus nergens heen, is niet aangesloten?

Midikanaal in ableton staat goed? Ook nergens omni modi of zo ingesteld? Of dat ie vanuit ableton op een ander spoor nog wat krijgt? Dus even spoor solo zetten of de rest muten. Of dit spoor muten, kijken of er nog geluid uit komt.

Dan weet ik het ook niet meer. Misschien nog 1 ding: speelt het demo liedje wel normaal af? (Ik meende dat er ook een demo mode op zat, drumstation en a station hebben dat iig wel).

wordt er niet stiekem controller data meegestuurd die de release openzet ?

Als je bv in je sequencer een loopje maakt van alleen de eerste 4 tellen, komt het probleem dan ook ?

Of dat misschien de novantion op omni mode on staat en op een ander kanaal een hihat midinoot meepakt (gezien de offbeat :D).

Ja bij korte loopjes doet hij het ook, op omni staat hij ook niet en de midi track in ableton staat solo.
Soms blijft hij lang goed gaan en na een minuut weer slecht, soms na 5 seconden.
Hij is wat aan het flippen denk ik, ondertussen loopt hij al een minuut goed!

Bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte! ;-)

Heb je een midi keyboard (oid) om hem daar eens direct op aan te sluiten en dan spelen via het klavier. Doet hij eht dan ook?

En, nog wat geprobeerd? Audition mode bijv.?

Heb net nog eens geprobeerd, nu doet hij het perfect!
Nog niet met midi keyboard geprobeerd, maar het loopje wordt nu eindeloos en "normaal" afgespeeld via midi in Ableton.
Zouden het de temperaturen zijn???

Ik ben blij dat het van de baan is, maar ben toch een beetje mijn vertrouwen in de bassstation verloren ;-)
Aaangezien, ik niet weet wat de oorzaak was.

Toch bedankt allemaal!

Back