edirol ua 1 ex + asio4all vraag

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hoi.

Ik probeer mijn edirol ua 1 ex aan de praat te krijgen met een fatsoenlijke latency binnen cubase essential 5.
Cubase kan de edirol drivers niet eens vinden dus die is niet eens te selecteren.
MME en DX drivers werken wel binnen Reason maar dan zit ik met 92ms.
Windows xp installed de edirol al automatisch, driver eigenschappen geven dan aan microsoft corp als fabrikant.
Zelf de edirol drivers van roland installen zegt ie dat die de boel niet verbeteren.
De-installen en zelf de edirol drivers erop slaat ie gewoon over, met de hand aanwijzen zegt ie dat er geen data instaat terwijl ik de inf file aanwijs.
Dan pakt ie toch weer de microsoft automatische driver.

Blijkt dat er geen asio drivers zijn voor win xp (wel voor vista en windows 7, raar! alsof ik dan ineens w7 ga aanschaffen):
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=743# (tabblad downloads)

Zwaar ruk. Dus ik zoeken naar asio4all.com maar die url doet niks meer ?
Iemand de laatste asio4all driver setup ergens liggen ?
Ik kom hem wel tegen op sites die ik niet vertrouw en aangezien ik net een verse install heb wil ik die niet direct laten aantasten door risicovolle setupjes.

Ik heb als alternatief usbaudio geprobeerd: http://download.cnet.com/USB-Audio-ASIO-Driver/3000-2120_4-10066659.html?tag=mncol
Maar die pakt de kaart niet "unsuccesfull blablablabla".

Laatst gewijzigd:
nou, asio4all werkt, en in het asio4all menu is de ex1 instelbaar, naast de realtek, maar nog steeds geen geluid ondanks dat cuabse wel geluid uitstuurt (en afspeelt via de laptop speakers). Ook geen groene leds bij de output op de ex1. Ik heb zowel de headphones uit als de output stereo tulps uit getest.

Bij de device ports in cubase vst connections asio4all audio devices kan ik alleen de realtek vinden, niet de edirol ua1ex.
Wat gaat hier mis :( ?

Via reason werkt de edirol wel. Stand alone cubase (met of zonder reason opgestart) vind hem niet.

Staat de sample rate van de EX1 hetzelfde als die van Cubase (kun je instellen met de dip switches op de kaart)?
Als je niet de officiƫle Roland drivers gebruikt, moet het "advanced driver" switchje op de kaart uit staan.
Als je aan de sample rate / driver keuze iets verandet moet je trouwens even de kaart los- en weer vast koppelen om de veranderingen door te voeren.
Succes ermee.

Windows xp installed de edirol al automatisch, driver eigenschappen geven dan aan microsoft corp als fabrikant.
Zelf de edirol drivers van roland installen zegt ie dat die de boel niet verbeteren.
De-installen en zelf de edirol drivers erop slaat ie gewoon over, met de hand aanwijzen zegt ie dat er geen data instaat terwijl ik de inf file aanwijs.
Het "advanced drivers" knopje van je edirol staat gewoon uit. Aanzetten en opnieuw de drivers proberen te installeren, het zal dan wel lukken.

you're welcome,
met mijn midi controller had ik net hetzelfde probleem, heb er toen ook uren op gezocht.
Echt typisch Edirol. Voor de rest prima gear natuurlijk :)

Back