midi settings worden niet onthouden

analyse

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

ik heb een Akai APC40 ableton controller en een CME UF50 toetsenbord. Als ik alles een keer goed configureer dan werkt alles prima totdat ik de pc afsluit en weer eens opstart, alle midi settings zijn weg. Het lijkt wel alsof windows dit doet en ik heb het vermoeden dat zowel de APC en de CME beide dezelfde rechten claimen. De ene keer als ik Ableton opstart dan gedraagt de CME zich als een controller waar sommige keys het niet van doen. Puzzelen in de midi settings waarbij ik vaak even een andere in en uitgang moet kiezen lost het probleem op. Ook met de APC heb ik dit, de ene keer start hij goed op, de andere keer moet ik in de midi settings ook weer wat veranderen. Erg vervelend allemaal :(

In Ableton staat het allemaal goed, ik heb sterk het vermoeden dat er iets is met de usb poorten dat ze dezelfde poorten hebben of zo. Elke keer als ik windows op nieuw opstart moet ik alles opnieuw configureren.

Iemand tips hierover??

Alvast bedankt :okdan:

Schakel je een voor een aan of allen tegelijk met een master switch

Ken jou toestellen niet maar ik heb hier een paar oude die zo'n soort keuren krijgen als ze tegelijk aangeschakeld worden

ik schakel alles een voor een aan, een andere usb poort helpt niet. Ik moet nu telkens de poorten opnieuw toewijzen. Het zijn voorlopig twee poorten die ik moet instellen, er is natuurlijk wel mee te werken maar ik zou het graag opgelost zien.

Ai, met dat usb probleem kan ik je niet helpen, ik vermijd al die usb aansluitingen

Heb hier allen op ouderwetse midi patchbays en dan via een simpel usb/midi interfaceje naar 1 usb poort en rondo :L

Dat is zeker niet beter en ook dat interfaceje kunnen voor driver problemen zorgen, problemen zijn wel mider waarschijnlijk.

Kan je die toestellen via midi-kabels op elkaar aansluiten en slecht 1 via usb naar de pc ?
Om eens wat te proberen zeg maar,,, 8D

Hallo allemaal,

ik heb een Akai APC40 ableton controller en een CME UF50 toetsenbord. Als ik alles een keer goed configureer dan werkt alles prima totdat ik de pc afsluit en weer eens opstart, alle midi settings zijn weg. Het lijkt wel alsof windows dit doet en ik heb het vermoeden dat zowel de APC en de CME beide dezelfde rechten claimen. De ene keer als ik Ableton opstart dan gedraagt de CME zich als een controller waar sommige keys het niet van doen. Puzzelen in de midi settings waarbij ik vaak even een andere in en uitgang moet kiezen lost het probleem op. Ook met de APC heb ik dit, de ene keer start hij goed op, de andere keer moet ik in de midi settings ook weer wat veranderen. Erg vervelend allemaal :(

In Ableton staat het allemaal goed, ik heb sterk het vermoeden dat er iets is met de usb poorten dat ze dezelfde poorten hebben of zo. Elke keer als ik windows op nieuw opstart moet ik alles opnieuw configureren.

Iemand tips hierover??

Alvast bedankt :okdan:

Je blijft wel heel vaag over die midi-settings die je aan moet passen.
Hoe is die configuratie juist ?
Moeten beide toestellen via USB ?
Beter lijkt me één via USB en de ander daaraan gekoppeld via midi.
Heb je al geprobeerd beide toestellen via een ander MIDI-kanaal aan te sturen ?
Wordt er geen MIDI reset verstuurd door Ableton ?
Allemaal zaken die je zou kunnen checken of toch vermelden bij zulk probleem.
Ja er zijn zoveel dingen die hierbij kunnen spelen.

ze zijn beide via usb aangesloten. Ik kan de cme wel via midi aansluiten dat zou de oplossing kunnen zijn. Ik ga het vanavond even proberen :)

Back