Digitale distributeur welke?

Woodstock.. het is heel simpel..
je betaald mijn muziek door naar reclame te kijken..
hetzelfde dat jij "gratis" tv-uitzendingen bekijkt..
de opbrengsten daarvan vind ik genoeg voor mijn ego-streling..

betaal-downloads e.d. zoals topicstarter wil.. daar heb ik domweg
niet genoeg fans voor.. anders had ik dat ook wel gehad.. gewoon kosteplaatje bekijken
als het verkopen me 50 euro per jaar kost.. en het levert me 10 euro op..
dan kost het verkopen van me muziek 40 euro per jaar !!! dan heb ik inderdaad honger..

nu met mijn newtec 2010 internet manier van reclame voor me clips.. verdien ik waarschijnlijk niet meer dan een bigmac per jaar.. maar het kost me niet..
dus ipv -40 euro verdien ik.. 1 bigmac.. van me muziek.. HOERA, ik kan m al bijna proeven...

vandaar mijn keuze.. 40 euro weggooien.. of gratis bigmac omdat ik 10 fans heb :)

in iedergeval.. TS.. veel succes met je idee.. ben er ook mee bezig geweest.. en tis echt een hoop uitzoeken.. veel van de sites die ik heb gezien.. vond ik maar niets.. vergelijk er maar een paar.. moet je maar eens opletten hoeveel van die sites achteraf "extra pakketten" wil verkopen... 4Dollar voor dit.. paar dollar voor dat
los betalen per shop of.. extra betalen voor daadwerkelijk alle 600 verkoopsites (waarvan er dan sites voor kinderliedjes tussen zitten enzo)

Je snapt er echt geen drol van....
Ik zeg niet dat muziekanten die hun muziek gratis weggeven de "markt" verzieken, dat zeg jij.
Mijn "bakkerij" geeft de muziek ook gratis weg, geen snippets gewoon volle tracks. Dit pers ik ook op vinyl en de mensen die een plaat willen kunnen deze kopen. Zo moeilijk is dat toch niet, mensen een keus geven?

Ow en ik heb nog een label, Umlaut musik
voordat je die vergeet, kunnen mensen gratis muziek downloaden en platen kopen.

LaterzzzzRb

woodstock schreef:
Heb jij een bakker die zijn brood dan voor niks uitdeelt?
toppunt van simpliciteit ?

Ik ken mensen zat die graag koken en brood bakken en die het bijgevolg ook gewoon gratis wegschenken...
Of om het even bij de courante kunstvormen te houden: mensen die hun tekeningen wegschenken, of hun schilderijtjes, of hun beeldjes, ...
Het plezier van het "maken" is dan nl. achter de rug, het plezier van het "hebben" wordt aan een ander overgelaten. Voor niets, mooi toch.

20 jaar beroepsmuzikant en nog steeds vrezen dat gratis artiesten jou in de schaduw zullen zetten ? Kan dan alleen maar vermoeden dat jouw muziek niet al te origineel moet klinken.

Back