Moog MF101 lowpass filter - LFO/sequencer

Endbass

Nieuwkomer
Ik heb zojuist een Moogerfooger Lowpass filter gekocht, en ik ben er megablij mee! Maar om het feest compleet te maken zoek ik een soort van LFO/sequencer waarmee ik het filter kan laten besturen. Dat de Cutoff dus door een blokgolf wordt bestuurd. Het liefst een 2voudig apparaat, dan kan ik de cutoff en de resonance laten programmeren.

Het gaafst is een soort van apparaatje waar je ook hetzelfde mee kan als bijv. de Zvex Tremorama: http://proguitarshop.com/store/effects-tremolo-pedals-zvex-tremolo-pedals-c-602_10_387/zvex-tremorama-tremolo-p-688
En dat dan ook nog eens met tempotap. Naast de normale blokgolfjes etc.

Ik gebruik het filter vooral voor basgitaar en gitaar, heel vet naast een dikke fuzz!

Moog heeft ook het antwoord: de CP-251 Control Processor biedt 4-weg mixer, twee attenuators, een LFO (!), Sample & Hold, Noise generator, Lag processor en 1x4 multiple. Allemaal ZEER bruikbaar in combinatie met een MF-101 en alle andere Moogerfoogers of als expander voor elke CV/Gate synths. Helaas niet echt goedkoop...

Andere oplossing: zelfbouw of een Doepfer module + kleine voeding in een kastje zetten.

Ben zelf ook naar zoiets aan het kijken (heb zelf de MF102 en MF107).
Opties:
-de cp251 inderdaad
-een MF102 of MF103 (hebben beide LFO output)
-een klein Doepfer modular kastje (kun je voor 3 a 400 euro een stuk of 4/5 moduletjes in zetten).

een klein Doepfer modular kastje
of de echte cheape optie: die LFO module + voeding gewoon in een sigarenkistje bouwen. voor 1 of 2 modules een Doepfer kast(je) aanschaffen is een beetje teveel van het goede en helemaal niet nodig. zo'n LFO heeft aleen maar wat spanning nodig en geen bus access.

Maar als geld geen bezwaar is zou ik echt voor de CP-251 gaan; evt. tweedehands... da's so-wie-so een apparaat waar je heel veel aan hebt, in elke CV/Gate setup.

het is t geld wel waard hoor
absoluut helemaal mee eens. Uitstekende kwaliteit, built to last en bijzonder slimme ontwerpen met veel nuttige features.

mooie = ze kelderen niet egt
en over pak 'm beet 25 jaar is het "vintage" Moog en brengt het met een beetje mazzel nog meer op dan het gekost heeft :)

en over pak 'm beet 25 jaar is het "vintage" Moog en brengt het met een beetje mazzel nog meer op dan het gekost heeft :)

kan me eigenlijk nix schelen
mocht ik me zooi ooit verkopen gaat t voor de aanschaf weg naar een minder bedeelde muziekant die geen haus maakt
maar ik wil nog wel een mf-101 en n mf-103 hebben
want de 101 die we nu hebben is van mn maat dus wil er eigenlijk zelf ook 1
dan kunnen we die van hem ergens anders achter hangen en tegen die tijd wil ik ookeen 2e cp-251 om dat je anders teveel apparaten heb voor 1 cp-251
als ik de cp-251 mf-101&102 gebruik zit dat ding al vol geprikt
ik hoop eigenlijk ook dat ze een keer een mf highpass filter maken met bandpass en notchfilter flanger zou ook leuk zijn

Thanks gasten! Die CP251 ziet er goed uit, maar is idd aan de prijzige kant. Maar heeft wel alles wat ik nodig heb, en ziet er goed uit natuurlijk. Kijken of er ook nog zo'n ding te vinden is, maar dan goedkoper...

250 euro moet wel lukken voor een CP251 tweedehands. Ik denk niet dat je voor dat bedrag dezelfde functionaliteit in bv Doepfer modules kunt krijgen

Ik heb er eentje te koop, een CP-251.. Zie SF te koop forum...

Ik denk niet dat je voor dat bedrag dezelfde functionaliteit in bv Doepfer modules kunt krijgen
daar heb je idd gelijk in. Doepfer is in verhouding spotgoedkoop maar als je een 4 weg mixertje, noise gen, lfo, S&H, twee VCA's en een multiple in een rekje zet loopt het toch al aardig in de papieren. Dan heb je nog niet eens alles uit de CP-251. En ook niet zo'n mooi houten kastje :)

kortom: een (2de hands) CP-251 is wat je moet hebben.

Back