liquidthrust
Onverbloemd
Ik zou graag op tape willen opnemen (ben een groentje op dit vlak). Ik heb nu een analoge mackie mixer die ik wil aansluiten op een oude Uher 4400 report monitor recorder. Wat niet meteen een waardige studio recorder is, (het is allesinds niet gemaakt met de intentie als studio recorder) Maar het heeft allesinds reel to reel, wat naar mijn weten zuiverder klinkt dan wanneer je iets opneemt met een gewone cassette. Mijn vraag is, is dit werkelijk te doen? Ik wil graag de tape sound ..zoals velen, maar zonder de hele heisa van het constant spoelen van de tape, en time marks, enz.. dus gewoon mn mixer op de uher aansluiten en de record out van de uher door (optioneel?) een geluidskaart (is dit werkelijk nodig?) en dan naar de computer en gewoon opnemen met pakweg garageband ofzo zonder te hoeven editen op de computer zelf want ik ben niet echt een voorstander van digitaal. Alhoewel ik heb nog verhalen gelezen over gewoon opnemen op cassette en vervolgens de ruis wegnemen op computer.. how?

Maar eigenlijk heb je gewoon een niet meer zuiver signaal. Maar dat is dus wat sommigen willen, en dat is helemaal OK.