doepfer quad adsr op 15V ipv 12V?

Nicolas 2000

It's a household name
Werkt een doepfer quad adsr ook op 15V in plaats van 12V voeding? Zoja, zijn er daarvoor aanpassingen/afregelingen nodig?

Doepfer vermeldt hem niet bij de modules die stuk gaan op 15V, maar daarmee is nog niet gezegd dat hij zomaar werkt op 15V...

Ik denk dat die 3 volt meer niet echt uitmaakt.
Meet maar eens wat voedingen door...het is vaak een stuk meer dan op het kastje zelf staat.
Anders zet je toch een 7812 voltageregelaar ervoor , of kan dit niet ?
Heel primitief , maar een paar diodes in serie doet het overigens ook. [0.7 volt per stuk]

De Ctjes zijn 25V exemplaren; het lijkt me niet dat die zwaar gaan protesteren van 15V ipv 12V en dat hun levensduur ook geen dramatische wending neemt. De gebruikte IC's kunnen ook allemaal 15V aan. 15V zal qua kaboomfactor dus wel loslopen.

De belangrijkste vraag of er iets opnieuw afgeregeld zou moeten worden. Anderzijds, wat kan er bij een ADSR dan fout afgeregeld zijn...Hij zal toch nog wel naar 0 gaan he.

Als het anders echt niet gaat, zijn er inderdaad maniertjes om de module 12V juice te geven. Desnoods tak ik af uit een andere kast.

Je kunt ook zo'n ding (doepfer a100AD5 5 volt adapter) voor +/-12V bouwen met een 7812 en een 7912 erin. Gewoon een bussconnector met componenten erop.
-12V ga je in ieder geval wel nodig hebben.

Komt wel goed. Kabinet 1 heeft 12V liggen, dus ik kan eventueel gewoon een verbindingskabel naar kabinet 3 maken. Er moet toch al een aardverbinding tussen alle kabinetten gelegd worden (dan ben je niet van de goodwill van patchkabeltjes afhankelijk voor een fatsoenlijke aardreferentie)

Back