Yamaha MR10

Enig nieuws hierover? Ik heb ook een MR 10 die ik al enkele maanden wil bruikbaar maken in m'n live-set, de BD syncen met het triggersignaal van de tr 626 zou ideaal zijn.

Heb al gedacht aan zo een midikit van liquid (of wat was het weer), maar zou die wel werken met die negatieve pulsen?

vanuit mij weinig nieuws i.i.g.
Het heeft even geen aandacht gehad namelijk.
Met die IC's gaat het denk ik niet werken ivm die negatieve spanning.
Zal het denk ik met transistrs moeten, ik weet het ook even niet, ligt beetje stil op het moment.
Gaat in ieder geval wel triggeren (en moet ook wel anders heb je er geen reet aan).
Midikit weet ik niet of dat kan, vindt ik verder ook niet echt nodig (of het moet cheap zijn).

Ik heb er nog eens een beetje over na zitten denken maar als ik nu de trigger pulse omdraai met behulp van een invertor zoals een 4049 IC.
Dan is hij dus negatief toch?

Kan dan werken?

Een inverter maakt van een logisch 'hoog' signaal (5V of 3,3V) een 'laag' signaal (0V) en omgekeerd, dus niet van +5V naar -5V... Dat is niet wat je zoekt denk ik.

Wat je wel kunt doen: een astabiel 555 circuit maken met een hoge frequentie, condensator ertussen om de positieve DC weg te filteren en daar een half-wave rectifier naar ground achter plaatsen. Daarna weer de AC wegfilteren naar ground. Zo bekom je een vrij stabiel signaal tussen -V en 0V. Je verliest wel zo'n 1.5V als je siliciumdiodes gebruikt (dus +12V input wordt -10,5V output). Zoek eens op '555 inverter'.

Laatst gewijzigd:
had het laatste bericht te laat geleden en zo'n 'gewone' inverter al gescoord. Dat werkt dus inderdaad ook niet. Dan ga ik maar eens uitzoeken wat de mogelijkheden met zo'n 555 inverter zijn...

Ik ben er een maandje of twee geleden al me bezig geweest, tot het antwoord van IOstream ben ik gekomen (nergens dus). Ik ben er verder ook niet meer mee verder gegaan al zit er al wel een plaatje met jackconnectoren op (yeahhh). Ik heb er zelf de kennis (hoewel ik me die natuurlijk ook eigen kan maken) maar vooral de tijd niet voor (om het vergaren van die kennis). Zo 'druk', ben blij als ik al tijd heb om een paar uurtjes muziek te bouncen in de week. Om die reden vraag ik vraag me af of er hier iemand is, die er de tijd en zin voor heeft, om de triggers er voor me op te bouwen. Uiteraard tegen vergoeding.

Hij klinkt zo gaaf...

De simpelste oplossing om het alsnog zelf te doen is met een IC die hiervoor speciaal ontwikkelt is zoals de LM2687 of de LT1054/LTC1044http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=1060. Deze zijn niet goedkoop en lokaal soms moeilijk te vinden.
Er is ook een vrij eenvoudige methode met de klassieke 555 timer IC:

12vdc-negative-voltage-dc-converter-by-555.gif

http://www.eleccircuit.com/12vdc-negative-voltage-dc-converter-by-555/

Dit schema werkt zoals mijn voorstel van enkele maanden geleden, met een oscillator om de negatieve spanning te verkrijgen.

Hiermee moet het wel lukken denk ik. De jack-sockets etc kun je er zelf wel bij fantaseren denk ik. :)

hmmm... dat schema hierboven ziet er niet al te moeilijk uit nee. $2.20 voor een LT1054CN8 (LT1054 Switched Capacitor Voltage Converter) bij futurlec.com trouwens. Ik moet ook nog wat pots enzo hebben dus misschien kan ik het net zo goed daar halen dan...ik zal eens kijken

Ga ik het toch maar zelf doen :)

THANKS ALOT:okdan: en de volgende post hier zal hij klaar zijn :doei: (hoewel dat nog wel even kan duren)

Nou t heeft even geduurd voor Kneelz maar de trigger inputs zitten erop.....gewoon een V-Trig naar S-trig converter voor elke sound maar dan niet op de Doepfer manier maar op de Syntecno TeeBee gate mod manier....;) Zie hiervoor een andere thread...
Dus foto's....

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• DSCF1379.jpg
    DSCF1379.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 90
  • DSCF1375.jpg
    DSCF1375.jpg
    81,8 KB · Bekeken: 93
  • DSCF1378.jpg
    DSCF1378.jpg
    66,2 KB · Bekeken: 90
  • DSCF1376.jpg
    DSCF1376.jpg
    60,8 KB · Bekeken: 86
NICE!!!

Is die MR10 ook eindelijk bruikbaar want zonder triggers kan ik er weinig meer mee als samplen :(
Lekker BD zit erin! Ik zie dat je het visueel ook nog even hebt aangepakt, stukken beter (en vooral ook functioneler) dat plaatje zo... was niet heeeeeeel mooi gedaan door mezelf inderdaad (ik zie dat ik de triggerinputs ook niet helemaal mooi uitgelijnd had) :)
Wel fijn dat het allemaal net past met normale jacks, is voor mij toch net wat fijner. Ik zal eens even gaan zoeken naar die andere thread wat betreft de trigger wijze om erachter te komen wat dat precies inhoud.

NICE!!!

Is die MR10 ook eindelijk bruikbaar want zonder triggers kan ik er weinig meer mee als samplen :(
Lekker BD zit erin! Ik zie dat je het visueel ook nog even hebt aangepakt, stukken beter (en vooral ook functioneler) dat plaatje zo... was niet heeeeeeel mooi gedaan door mezelf inderdaad (ik zie dat ik de triggerinputs ook niet helemaal mooi uitgelijnd had) :)
Wel fijn dat het allemaal net past met normale jacks, is voor mij toch net wat fijner. Ik zal eens even gaan zoeken naar die andere thread wat betreft de trigger wijze om erachter te komen wat dat precies inhoud.

Gewoon een jack met v-trig erin douwen en dan triggert ie...dat verhaal van Syntecno is de technische kant van het verhaal.....:)
Een normale s-trig converter werkte idd niet....met die van Syntecno boost je het voltage.....zie https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=69571&d=1304536800

De simpelste oplossing om het alsnog zelf te doen is met een IC die hiervoor speciaal ontwikkelt is zoals de LM2687 of de LT1054/LTC1044http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=1060. Deze zijn niet goedkoop en lokaal soms moeilijk te vinden.
Er is ook een vrij eenvoudige methode met de klassieke 555 timer IC:

12vdc-negative-voltage-dc-converter-by-555.gif

http://www.eleccircuit.com/12vdc-negative-voltage-dc-converter-by-555/

Dit schema werkt zoals mijn voorstel van enkele maanden geleden, met een oscillator om de negatieve spanning te verkrijgen.

Hiermee moet het wel lukken denk ik. De jack-sockets etc kun je er zelf wel bij fantaseren denk ik. :)

Nope...heb ik ook gebouwd en dat werkt dus niet....het circuit is te langzaam om trigger pulsen om te zetten....is ook meer bedoeld om van een enkele positieve spanning bv een adapter, een negatieve spanning te verkrijgen....

Volgens mij levert dit Teebee schakeling gewoon een positieve puls van 10V

Back