Moet je daar douane ofzo op betalen? Anders laat ik misschien 1 van mijn US vriendjes hem kopen en naar hier opsturen, als de verkoper dat niet rechtstreeks wil doen...
Het gaat om de waarde, ook al is het een gift. Je betaalt invoerrecht over de opgegeven waarde en BTW over de som van waarde + verzendkosten. Als de waarde verdacht laag is, of niet opgegeven vragen ze de geadresseerde voor een schatting of ze maken er zelf wat van. Kleine pakjes willen er nog wel eens langsglippen, ook al is de opgegeven waarde + verzendkosten hoger dan de drempel, grote vrijwel nooit. Ik vraag meestal of ze de waarde flink laag willen inschatten maar niet belachelijk laag. Voor zo'n Mini zou ik pakweg $800 laten opgeven eventueel met vermelding dat -ie kapot is. Dan vangen ze 160 euro en zijn ze blij.
ik laat nooit meer iets overkomen uit US. Platen ging nog maar ik heb 1maal een synth laten overkomen en moest bovenop de 1000 die ik reeds betaald had aan de verkoper nog eens 400en euros aan de douane overmaken: standaardkosten + administratie + soort van boete.
en dat duurde 3-4 weken want eerst zie je dat pak dagen op "hold" staan (ze houden het dus vast maar ze verwittigen niet). Dan bel je: waarom staat dat pakje op hold. Een week later antwoord dat er iets niet klopt en blabla... enfin, never again
ik laat nooit meer iets overkomen uit US. Platen ging nog maar ik heb 1maal een synth laten overkomen en moest bovenop de 1000 die ik reeds betaald had aan de verkoper nog eens 400en euros aan de douane overmaken: standaardkosten + administratie + soort van boete.
en dat duurde 3-4 weken want eerst zie je dat pak dagen op "hold" staan (ze houden het dus vast maar ze verwittigen niet). Dan bel je: waarom staat dat pakje op hold. Een week later antwoord dat er iets niet klopt en blabla... enfin, never again
Die 25% die Ralph noemt klopt.
Maar houd er rekening mee dat die 25% ook over de portokosten wordt geheven.
Dus als je een synth koopt van 1000,-
En het kost 200,- om die ter versturen, dan wordt er 25% belasting en inklaring geheven over 1200,- en kom je dus op 1500 euro in totaal.
Heb hier een bonnetje voor mijn neus:
Opgegeven waarde 300 dollar, verzendkosten 21.08 dollar.
Totaal 321.08 dollar. Volgens onze vrienden kwam dat op 9 juli overeen met 244 euro (1 euro = 1.32 dollar).
Daarover betaalde ik 19% BTW ofwel 46.36 euro.
Het noodlijdende TNT meent voor de inklaringkosten 12.50 te moeten rekenen (standaard bedrag, tsja ze hebben toch het monopolie en die miljoenenbonus voor de CEO moet toch ergens van betaald worden, het gaat in ieder geval niet naar de uitgebuite postbodes).
Dus totaal 58.86 euro afrekeken aan de deur. Alleen kontant want TNT leeft nog in de tijd dat iedereen met metalen rondjes en papier betaalde. Helaas hebben ze zelf nooit wisselgeld dus dat is altijd ellende.
Maar goed 58.86 op 244 euro is dus 24%.
Geen idee waar die boete voor die platenman hierboven vandaan kwam. Iets te sterk gejokt over de waarde, omschrijving?
En het kost 200,- om die ter versturen, dan wordt er 25% belasting en inklaring geheven over 1200,- en kom je dus op 1500 euro in totaal.
Totaal 321.08 dollar. Volgens onze vrienden kwam dat op 9 juli overeen met 244 euro (1 euro = 1.32 dollar).
Het noodlijdende TNT meent voor de inklaringkosten 12.50 te moeten rekenen (standaard bedrag, tsja ze hebben toch het monopolie en die miljoenenbonus voor de CEO moet toch ergens van betaald worden, het gaat in ieder geval niet naar de uitgebuite postbodes).
Dus totaal 58.86 euro afrekeken aan de deur. Alleen kontant want TNT leeft nog in de tijd dat iedereen met metalen rondjes en papier betaalde. Helaas hebben ze zelf nooit wisselgeld dus dat is altijd ellende.
Geen idee waar die boete voor die platenman hierboven vandaan kwam. Iets te sterk gejokt over de waarde, omschrijving?
Ik heb een keer een Roland SH101 uit Japan laten overkomen. Moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen had. Pakket is geleverd bij mijn moeder en zij hoefde niets extra's bij te betalen. Ik weet niet omdat het komt omdat het Japan is of niet, maar ik heb dus geen hinder gehad.
Bij Encore Electronics heb ik een Expressionist laten overkomen en ook daar heb ik geen hinder aan ondervonden. Vraag me niet waarom, maar het pakketje werd keurig bij mijn deur afgeleverd.
Misschien ligt het wel aan mij. :-) :-) Ben namelijk een paar jaar geleden met ongeveer 300 illegale DVD's uit China hierheen gekomen en met een strak gezicht zo langs de jongens van de douane gelopen. :-)
TNT is echt een trieste bende geworden, oldschool, niet flexible en de bezorgers zijn of 16 of 75 of dom. Pakketbezorgers zonder uitzondering TUIG VAN DE RICHEL. Geef mij maar Fedex..
Misschien ligt het wel aan mij. :-) :-) Ben namelijk een paar jaar geleden met ongeveer 300 illegale DVD's uit China hierheen gekomen en met een strak gezicht zo langs de jongens van de douane gelopen. :-)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.