compacte 4 output sampler die .wav leest?

cult45

011110111000
lekker met mn s950 aan het stoeien. de verzamelde drummachine sample library die recentelijk hier besproken werd kéi-en-kéi-hard erin jassen op 10000Hz. Erg lekker met de dmx, dx en 707 style kicks/snares.

Nou vond ik in de verdom hoekje een oude vaio laptop met win98 en akaidisk waarmee ik de disks uit kan lezen en de samples om kan zetten naar 16bit wavs..

Wat zijn de opties qua multi output samplers die een gewone file system hebben en het liefst ietswat portable zijn? Het liefst <300 euro.

korg esx-1 lijkt de enige.

En niet portable bakken? S5000/6000 is een beetje overkill niet? s1000/3000 met scsi aan dezelfde laptop(heeft een dock met scsi poort) ook een optie misschien?

s3000 met scsi via laptop is een bitch, oudere (s1000 en S3000 niet xl) die kunnen geen standaart wav inladen, moet altijd akai formaat zijn.

Akai Z4 misschien optie, 2unit hoog maar, 512 mb geheugen kan erin, en 64 voice polyfonie. ook usb aansluiting.

Andere portable optie misschien de MPC1000. 6 uitgangen, 128 mb geheugen, leest gewoon wav files, en je ziet ze nu voor rond de 400 eu al voorbij komen.
heb je meteen pads erbij.

Als het portable moet zijn, ESX 1.

Ensoniq ASR-X (Pro) leest ook direct Wav. en Aiff formaat (de latere OS- versies) en is "portable"
Prijs rond de Euro 250 met output expander en SCSI en klinkt ook nog zeer goed en standaard zeer goede effecten (ESP2 chip van DP/Pro)

de Ensoniq ASR-X is wel interessant, maar wel weer scsi, zips en floppies.

ESX-1 is een leuke bak, maar voor sample playback heeft ie maar 4 outputs, vage memorycards en moet ik moet waarschijnlijk met een windows editor werken.

Ik neig toch naar de MPC, voornamelijk door de usb en compact flash. Hij kan wellicht ook met sysex dumps omgaan wat interessant kan zijn met mn Nemo.

waar moet ik op letten? ik zie blauwe en zwarte versies..

De blauwe heeft geen padfix en zal je mischien zelf moeten uitvoeren dan. Ik zou even op www.mpc-forums.com het mpc1000 forum doornemen, dan word je vast meer duidelijk. Ik zou iig voor de zwarte gaan ivm de slechte pads van de blauwe.

kan ook gewoon een mpc2000xl met MCD nemen
veel fijnere pads dan die van de 1000, wel iets minder geheugen, maar net zo makkelijk mee te werken (sounds via usb cardreader naar CF kaart gooien en inladen in mpc)

Back