Welke synth is dit?

nick nova

Resonator
Ik vind onderstaand nummer prachtig in al zijn eenvoud.
Bij 0:39s komt daar een heel mooi basdeuntje tevoorschijn met een heel specifieke klankkleur. Mijn idee zegt dat dit een minimoog (of voyager) is, maar uit interviews komt geen minimoog tevoorschijn, wel veel Oberheim, prophet VS en voyetra 8. Haal je zo'n klank uit een Oberheim? Nee, uit welke synth denken jullie dat dit perfect te halen is? :eureka:

een Voyager zou zoiets echt heel goed kunnen. ik ben niet bekend met de sounds van een Voyetra dus dat kan ik niet beoordelen maar ik sluit niet uit dat we die horen.

Zo te horen aan de de snelheid van de envelope en de crossmodulatie die je hoort, en ook een beetje de specifieke filterklank, zou ik eigenlijk ook als eerste denken aan een Minimoog-achtige monosynth; als het al geen Mini is, wellicht 'n Voyager of een afgeleide als de SE1X of MacBeth M3x.

the mini? :W

maar luister ook eens naar deze demo van een cover "I am The Law" van The Human League
Prophet braakt dat Wobble bassje ook uit, zoiets toch ;)

Evengoed interessant; http://www.beatportal.com/feed/item/in-the-studio-with-ulrich-schnauss.
Dubbel interesssant als je z'n eigen comment onderin de topic leest, hahaha... journalisten...

Gezien de interview zou je kunnen bedenken dat dit geluid ook te maken is met een zoiets als 'n ARP2600 of 'n Oberheim X-voice (dat is wat anders dan een OB-X natuurlijk). Maar alles in me zegt: Mini.

in de Oditty van gmedia bank2 -stratebass klinkt praktisch hetzelfde, allen de speelstijl inde monomode is toch wel speciaal gespeeld met die hogere noot die je moet meeflikken, maar het lukt deels (niet lang mee bezig geweest, doch de moeite) weeral wat geleerd. :W

Back