eprom socket

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
Geen idee hoe je het in het nederlands noemt, maar ik zoek dus zo iets. Dat ik mn eproms sneller kan verwisselen, spaart me een hoop stress :)

ohja, en als iemand misschien eproms kan maken. Ik zoek 707 samples. Betaal er een mooi prijsje voor.

Geen idee hoe je het in het nederlands noemt

Deze weet ik ook niet precies, maar de meest gangbare is de ZIF-socket.

zif40w.jpg

thnx :peukie: Gaat mijn zoektocht al wat vlotter

:okdan: :biertje:

Als je die socket in een drumtraks wilt zetten, houd dan wel rekening met de hoogte en het feit dat die sockets groter zijn dan de bestaande

hm ja, was me al opgevallen. Ik heb er nu eentje insteken die normaal wel langs elkaar moet passen, die groene zifs zijn te groot denk ik, vooral het hendeltje gaat in de weg steken.

Een ZIF steekt aan alle kanten ongeveer 5-8mm buiten een de EPROM uit. Ze zijn wel behoorlijk hoog, dus met de eprom erin (en hendeltje dus naar beneden) steekt het hendeltje mogelijk over de componenten ernaast heen.

het is volgens mij al een hele oude. Dus ik weet niet of ik ze nog vind, moet ik eens zien

Ik zal morgen eens foto's maken van hetgeen ik mee bezig ben.
Voorlopig ff de image uit eagle board, van het eprom board heb je er meerdere nodig (in principe voor iedere eprom in de drumtraks 1)
De worden met het cpu boardje doorverbonden welke weer midi input krijg welke afgetapt wordt van de drumtraks.
Midi channel instellen is via een sysex commando, te gebruiken bank via een midi noot (4 noten per eprom)

Op deze manier kan je dus vier verschillende sets met geluiden tegelijk in je drumtraks hebben en ze on the fly veranderen!!

Attachments

• Eprom Adapter.png
    Eprom Adapter.png
    8,6 KB · Bekeken: 61
  • CPU Board.png
    CPU Board.png
    29 KB · Bekeken: 63
Ik wil de originele Eproms in m'n Drumtraks terugzetten. Iemand heeft er ooit andere Eproms ingezet.

Is er een speciaal tangetje of iets dergelijks waarmee ik Eproms makkelijk kan uitnemen en inzetten?

En, om maar in de context van deze draad te blijven: hoe heet het stukje gereedschap waar ik dat mee kan doen? Gezocht op Eprom tang etc. maar niets gevonden.

Status
Please reply by conversation.
Back