iemand enig idee wat de prijs is voor een coole skin bij zelfbouw projecten?

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
ha ik ben muzikant dus..... en ik ben ook een beetje aan het ontwerpen.... de electronic kant dat lukt me wel maar ik heb wel een vraag .....

stel je voor dat je een coole ( mini ) synth heb gebouwd weet iemand dan hoe of waar je een coole front kan kopen ( met eigen ontwerp erop geprint en volledig met boorgaten erin? )

ja dat vroeg ik me dus af zo een beetje en wat dan de prijs is ( als je het ontwerp zelf al klaar hebt gemaakt )

dus bijv bij een enkel exemplaar ongeveer...en dan het liefst in zwart of bijv blauw.....

en ha waar je die kan scoren is natuurlijk is ook een vraag....ps ps een voorgefabriceerde frontplaat zou ook wel cool zijn ( is mischien minder duur )

groeten edwin

ps ps een coole man die een houten box maakt voor een normale prijs die heb ik al gevonden ( hoop dat ie goed is ) en dat is deze .... die zet dus een teakhouten ( of ander houtsoort naar keuze ) en volledig op de juiste maat een houten kast in elkaar voor 25 euro.....

kaledick@gmail.com

Wat lever je aan?
Een kladje of een lay-out file in een bepaald format?
Ik lijkt me sterk dat je zo'n programma op je PC hebt staan.

Dus een zwarte frontplaat, witte opdruk en gaten gefreesd (zoiets boor je niet), schat ik op zo'n €250-, ervan uitgaande dat je geen file aanlevert. Heb je wel zo'n file, dan gaat er zo'n €85- van af. Dit zijn maar richtprijzen.

Er zijn er velen die dit kunnen, maar die zitten bepaald niet te wachten op werk :)

Wout

Je kan bij Front Panel Express (Schaeffer) frontplaten laten maken. Zij hebben hier ook een eigen programma voor. Let op - dure grap.

Zelf je ontwerp op een stuk metaal of plastic zetten zal goedkoper uitkomen, maar dan wil je geen fouten maken. Hier zijn verschillende methoden voor (t-shirttransfers, waterslide decals etc). Zorg ook dat je puntjes zet in je ontwerp zodat je exact weet waar je moet gaan boren voor sockets, knoppen, schakelaars, ...

Schaeffer. Even programmatje downloaden, je paneel ontwerpen en met een druk op de knop bestel je thet dan online. Een paar dagen later ligt hij geboord en wel bij je in huis en in elke kleur die je maar wilt.

ha ja oke vandaar dat al die analoge synths uit particulier projecten zo duur zijn ha ha....... ja want ik heb ooit de synton modulair college opengeschoefd en ja daar zaten ongeveer net zo veel onderdelen in als een gemiddelde transistor radio ( erg weinig dus )

Duh, die gebruikt CEM chips. Synth-on-a-chip dingen. Hele VCO, VCA of VCF op 1 IC. Goed hoor, dat wel (aan de prijs ook). Maar dat verklaart het kleine aantal onderdelen.

Ik stel me overigens vragen bij "ha ik ben muzikant dus..... en ik ben ook een beetje aan het ontwerpen.... de electronic kant dat lukt me wel maar ik heb wel een vraag ....."

Als ik jouw posts lees, dan lijkt het me dat je niet veel kennis van (synth) elektronica hebt (ref je omschrijvingen van onder andere de synton college en minipops). Daar is niks mis mee hoor, maar je hebt toch wel enige basis nodig om een (mini)synth te ontwerpen. Of is het je bedoeling dat je reeds ontworpen modules gaat bouwen? Dat is een andere zaak, dan heb je minder kennis nodig. En dat kan ook erg leuke resultaten geven.

Zelf zit ik ook nog met de vraag hoe ik frontpanelen ga maken. Met name de opdruk dan, want de panelen op zich heb ik al liggen (vliegtuigaluminium :)), enkel nog gaten in boren. Qua opdruk zit ik te denken aan de techniek met de overheadsheets. Dan moet ik enkel nog een doorzichtige lijm vinden waarmee ik de sheet streeploos op het paneel kan lijmen.

Zelf zit ik ook nog met de vraag hoe ik frontpanelen ga maken. Met name de opdruk dan, want de panelen op zich heb ik al liggen (vliegtuigaluminium :)), enkel nog gaten in boren. Qua opdruk zit ik te denken aan de techniek met de overheadsheets. Dan moet ik enkel nog een doorzichtige lijm vinden waarmee ik de sheet streeploos op het paneel kan lijmen.

Als je al PCB etst, kun je etsen overwegen. Heb je wel een appart tankje nodig voor je panelen. Maar geëtst aluminium ziet er wel sjeik uit!

Bij Newtone kan men zgn. 'waterslide decals' voor inktjet en laser bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Back