peak frequenties

The Untitled

Ouwe rot
Hallo daar!

Onlangs heb ik het idee gekregen om het afmixen wat beter onder de knie te krijgen.
Dit nadat ik een track naar een label opgestuurd had, die met feedback terug kwam.

Hij raad mij aan om de door op mij gebruikte geluiden de peak frequencies te zoeken en zo the equalizen dat die over blijven / eruit springen.

Goede tip alleen hoe vind je de peak van een geluid?
Ik las ergens via google dat je het door een peakfilter heen kan jagen, maar als ik dan naar peakfilters ga zoeken kom ik niet zoveel soeps tegen in mijn ogen.

Met deze track werk ik in Renoise.

Gegroet!

Ik heb even naar je tracks geluisterd om (dat oooohw zo slome stink) myspace.
het volgende valt me op;
Je bass & kick geluiden staat zo hard dat het de rest lijkt weg te drukken.
Je clap lijkt erg ver weg, terwijl die juist wat meer in your face zou moeten zijn. De hats hoor je echt amper.
Wat ook echt helpt, is alles wat geen kick of base is te low- cutten. Gewoon alles onder de 150 hz weg flikkeren. (hats hebben ook vaak een beetje laag, en met al dat soort elementen in je mix opgeteld heb je een dikke brij aan laag wat je erbij hebt. haal dat weg.)

Verder kan je best geluiden gewoon wat harder zetten (of hetgeen wat te hard staat wat zachter)

Om je oorsproknelijke vraag te beantwoorden; pak een geluid, draai de EQ wat omhoog zodat je een heuvel ziet en gebruik lekker veel gain. slinger die heuvel van links naar rechts, en je hoor vanzelf wat dat doet met je geluid. als je denkt; hey, dit dikt het geluid op, dan heb je de sweet-spot vh geluid te pakken. stem, daarna je EQ zo af dat het niet te belachelijk wordt.

Mijns insziens staan nu je kick en base geluiden veel te loeihard, waardoor je de rest gewoon niet hoort.

Als ex gabber vind ik Nitric acid wel tof, maar jeuszzuz wat staat de onderkant hard man :)

succ6!

gr robert

Back