cubase 5 plugin efect gaat niet??

samick

Ingeburgerd
Ik gebruik cubase5
ik wil graag een efect bv.deley over een synt plug gebruiken.
maar wat ik ook probeer ik kom er niet echt uit.

bij cubase vst32 was dit makkelijker gewoon bij je plugin folder kijken wat voor efect je wou gebruiken, aan klikken en je had een efect over je plugin synt of sampler.
graag een tip
alvast bedankt:doei:

Klik in de mixer op het softsynthspoor waar je effecten op wil hebben eens op de cursief gedrukte "e". Dan zou er een venster moeten verschijnen met de equalizer en 8 openingen voor insert-effecten. Per opening kun je dan je effect uitkiezen.

Voordat je nu dit soort hele basic vragen (of ook wel mindere basic vragen) stelt raad ik je in het vervolg aan om eens op youtube te kijken. Gewoon zoeken op wat handige keywords en 9 van de 10keer kom je vele tutorials tegen. Het is makkelijker dan in de handleiding kijken, alhoewel je dat ook moet doen (ik neem aan dat de vorige spreker daar aan refereert met de voor mij onbekende afkorting).

Je zult anders merken dat vragen, waar je duidelijk te weinig zelf aan hebt gedaan niet enthousiast worden ontvangen.

Paul

RTFQSM = Read The Fine "Quick Start" Manual.

Klik in de mixer op het softsynthspoor waar je effecten op wil hebben eens op de cursief gedrukte "e". Dan zou er een venster moeten verschijnen met de equalizer en 8 openingen voor insert-effecten. Per opening kun je dan je effect uitkiezen.

Nou dat is het hem nou juist
als ik bv PSP 45 plugin instaleert en op de die E (in de mixer)druk dan zie ik niet de plugin er tussen staan.
wel standaart van cubase maar niet de plugins van mijn.
zou ik hem meschien in een andere map moeten instaleren??

komt omdat ze niet van jou zijn. Je hebt slechts gebruiksrechten, en dat pas nadat je ervoor betaald hebt! :duivels:

Deze plugs zijn van mijn ik heb ze toen indertijd gekocht.

maar ik snap het al een beetje
je moet aan je track een channel fx toe wijzen.
maar veder weet ik het nog niet

de vst32 was veel makkelijker gewoon naar je plugin lijst gaan plug aan klikken en je had het efect over je channel

En heb je Cubase 5 ook gekocht?

Tsja, het is idd wel anders als Cubase VST 5 was. Maar dat is ook al wel heeeeeel erg lang geleden.........
Tijden veranderen, zo ook Cubase. Het is anders, maar zeker ook niet slechter.
En hoe je een FX aan je track koppelt, staat in de manual, help files etc.

Als je de basis opnieuw wilt leren, kun je een afspraak maken..............
:eureka:

Back