MIDI CV Converter

Status
Please reply by conversation.

heiko

abc
Ik zoek een MIDI 2 CV gate converter. Moet een simpel ding zijn waarmee ik CV en 2 gate signalen kan maken. Ik zat zelf te denken aan bv een Doepfer MCV. (Ik weet dat Mathieu er op dit moment een aangeboden heeft staan, maar die is gereserveerd.

Heiko

Waarom bestel niet een printje bij Marc Bareille? Is in een paar uur in elkaar gelast.

Midi CV converter

Midi CV converter

Hey Dender,

Ik heb ff gekeken en die Bareille heeft mooie MIDI CV Converters gemaakt. Maar heb jij een idee wat een goede zou zijn want wat al die verschillen inhouden etc is mij niet helemaal duidelijk.

Ik wil een converter hebben die een aantal Gates kan maken en 1 of 2 VCO's kan aansturen...

Heiko

Ik zou voor de MCV876 gaan...deze is ook polyphonisch te gebruiken 2 of 4 stemmig...dus je kan dan met deze twee of meerdere VCO's tegelijk aansturen ipv de MCV628 deze heeft maar een enkele gate out...deze is dan wel te splitsen maar je kan dan niet de ene VCO anders aansturen dan de andere...
Ik zou hem dan wel bouwen met de 18F pic deze bied net ff wat meer functies dan met de 16F pic....deze midi2cv is ook toegepast op bv de Synthi AKS en VCS3 en de SEMtex XL....ik ga deze ook inbouwen in mijn Synthi kloon...
En voor de 30 a 40 euro ga je je echt geen buil vallen aan deze converter...

Features MCV876:

3 or 4 CV outputs + 6 Gate/Trigger outputs assignable to MIDI messages
Voltage range CV 0/+10V - Gate =0/+5V TTL logic
1V/Oct Pitch CV or Table of 48 independantly tunable notes
Midi Clock integrated with divide by N and sequencer Start/Stop/Continue Gate/Trigg
Trigger /Gate mode with adjustable pulse time for all Gate ouptuts
All parameters are editables by System Exclusive messages
"MIDI Learn" to setup quickly MIDI channel, reference note & controler
Flash Memory to keep config setup when power is off.
Config software (PC) available to edit MCV876's setup by SysEx messages
12 bits mod possible for V/Hz synths like Korg MS series, see here
Two firmwares for PIC16F876(20MHz) : monochannel (v2.72) or multichannel (v3.06)
One firmware for PIC18F2320 (40MHz) : Multichannel and Polyphonic 2/4 voices (v3.06)

http://m.bareille.free.fr/mcv876/mcv876.html

baszline CR68 midi kit

baszline CR68 midi kit

Hey,

Ik had volgens mij van jou een PB gekregen over het inbouwen van een MIDI kit in een CR68 maar weet het niet zeker meer. Klopt dit?

Heiko

midi2cv

midi2cv

Hey Dender,

Erg relaxed dat je even een overzichtje hebt gemaakt voor me. Ik ga eens kijken wat dit project allemaal voor voeten in de aarde heeft.

Heiko

Hey Dender,

Erg relaxed dat je even een overzichtje hebt gemaakt voor me. Ik ga eens kijken wat dit project allemaal voor voeten in de aarde heeft.

Heiko

Geen probleem....

Dat ga je niet redden denk ik. Alleen de losse printplaat met verzendkosten is al 30.

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook....heb jij er wel's 1 gebouwd? Zo ja wat waren de totale kosten ongeveer?

@ Heiko Heb je wel een pic programmer? Mocht je die niet hebben ik kan evt. wel de 18F pic voor je branden. Aangezien ik er ook 1 ga bouwen kan ik meteen 2 18F's bestellen.

Hey,

Ik had volgens mij van jou een PB gekregen over het inbouwen van een MIDI kit in een CR68 maar weet het niet zeker meer. Klopt dit?

Heiko

Ik heb een MIDI kit in m'n CR78 laten zetten door Maarten van Artefacts. PB maar als je meer wilt weten, was lastiger dan gedacht.

Voor de CR-78 kun je ook beter de PGM controller kopen, heb je er gelijk een programmer bij en je hoeft geen gaten te boren etc.

Kun je niet je CR78 in realtime mee bespelen. Bovendien heb ik nu ook individual outputs, maar dat heeft er verder niks mee te maken. Wel een leuk ding, die PGM controller. Die tsjech is goed bezig!

Voor de CR-78 kun je ook beter de PGM controller kopen, heb je er gelijk een programmer bij en je hoeft geen gaten te boren etc.

Mwah waarom de PGM kopen als je hem ook kan proggen met een Electribe en een Midi2CV....zie de CR78 thread daarvoor......het voordeel daarvan is dat je nog een extra sound kan laten meelopen naast de standaard 4 sounds per track....

@ Etaoin Ik weet het, ik heb toen die Polyvoks Filter nog van je overgenomen...:)

@ vinnieq Wat versta je onder realtime met die kit? Heb je toegang tot alle sounds dan? Incl. tambourine, guiro, claves etc?

Hey,

Heiko

Dat was ik... :D

En dit is een filmpje waarin degene die de MIDI in mod uit heeft zitten vogelen.
Alle instruments aanstuurbaar met midi! :halleluja

Mwah waarom de PGM kopen als je hem ook kan proggen met een Electribe en een Midi2CV..../QUOTE]
Omdat een Electribe + Midi2VC tesamen heel wat meer kosten dan een PGM?

Status
Please reply by conversation.
Back