Novation UltraNova

Ik blijf het een beetje jammer vinden: 8 knoppen met 4 of 5 functies en menutjes en en... een software editor alsof je met een vst bezig bent. Vst is okay, daar niet van - maar toch.

Dè reden geweest om de Microkorg er uit te doen. Als korg-fanaat voelde dat wel erg tegenstrijdig... Vind ik de opzet van de GAIA toch fijner.

Vind ik te hoog als prijszetting voor een monotimbrale synth. Voor 300 euro meer heb je een Virus Snow...

Ja, maar vergeet niet dat een Snow er geen toetsenbord aan heeft hangen.

Ik hoop dat de toetsen van deze overigens een beetje goed zijn. De Nova II keys en Supernova II keys - die waren heerrrlijk.

Vond met die supernova's altijd als je de effecten eraf haalde er niet veel van de sound overbleef. Met de virus minder maar ook wel een beetje. Dat heeft me altijd weerhouden om er een aan te schaffen ... en is het toen de tijd een nordrack geworden. Daarvan is de synthese zonder effecten al erg goed.

Het doet mij een beetje denken aan de korg R3 maar dan nog stukken beter denk ik ...

Als ie stukken beter dan de R3 is.. dan is dat veelbelovend.. ik vind/vond de R3 een erg krachtige compacte synth..

Back