micromoog

Status
Please reply by conversation.
ik heb het nog niet gehoord en de mijne doet het ook al ruim 15 jaar zonder onderhoudsnoodzaak en of problemen.
vind de aftertouch trouwens een van de beste die ik ken , precies goed gedoseerd en reagerend. soms denk ik wel eens dat het aanslaggevoeligheid is , zo lekker ligt ie erin. wou dat ze bij de voyager, andromeda ea moderne synth's dezelfde responds hadden kunnen implementeren.
de multi heeft ook leuke live handigheidjes, zoals : als je de envelopmodulatie van de filter omhoog draait, dan gaat de cutoff frequence verhoudingsgewijs mee omlaag , zodat het volume constant blijft.
zo kun je met 1 beweging iets doen , wat bij andere synth's 2 handelingen vergt.
erg goed uitgedacht concept.
ook erg lekkere sync sounds mogelijk

er staat nu ook een multimoog op ebay.de als je die liever zou willen.

zelf kwam ik altijd weer terug bij de micromoog, ook om wat vinnieq al noemde.
het is gek, je leest dat er 1000 van zijn gemaakt, ik heb er 11 keer eentje gehad.
geen idee wat deze moet gaan kosten, maar hij was altijd ruwweg 2 keer zo duur als een micromoog en dan had ik persoonlijk toch liever de micro voor de helft.maar als ie ergens rond 800-850 blijft hangen, je weet het niet, is het misschien wel weer interessant. hij zal wel een beurtje nodig hebben, als ik het zo lees.

Leo;1355678 het is gek schreef:
weinig kans erop lijkt me , tel er zo'n 250-400 euro bij lijkt me een stuk reeeler. maar ja , je koopt dan ook een micromoog dualplus.
als je de keus hebt altijd voor de multi gaan. ( je kan altijd gewoon 1 oscilator uitzetten evenals de geweldige aftertouch als je jezelf wilt voorhouden op een micromoog te spelen )

bleef er nog bijna aanhangen, gelukkig net niet. 930 - zit wat mij betreft op de grens van net wel/net geen goede aankoop, hangt een beetje af van hoeveel onderhoud/reparatie er nodig is.

Status
Please reply by conversation.
Back