Roland JX-8P tonen blijven hangen..

thinner, benzine , peut, verdund salpeterzuur, dat alles zal het vast ook wel doen.

laat ik het anders zeggen, een synth die bij mij wordt aangeboden ter reparatie en een wd40 behandeling heeft gehad, daar doe ik niets aan, net zoals mengtafels en synths die een uitgebreide contactspray behandeling hebben gehad.

/

Ik repareer ook geen apparaten die zijn behandelt met veel te veel allerlei ingespoten zooi.
Jammer maar helaas.
Dit geldt overigens ook voor Deoxid. Rampenspul is het.
Je hebt helemaal gelijk j.baars. Soms is er geen redden meer aan.

En voor diegenen die denken dat dingen als contactspray en wd40 DE ultieme middeltjes zijn om elektronika te herstellen heb ik eventueeol nog een tip:
Kijk eens op TellSell wat er allemaal aan onzin voorbij komt. Al die produkten zijn het beste wat je kunt krijgen.
Dus,...:Z

net nog effe gepield, na de wd 40 is het niet slechter geworden maar ook niet beter. Maakt niet echt uit want ik heb besloten hem als soundmodule te gaan gebruiken. Dank voor de tips en input iedereen!

WD40 (en gelijksoortige alternatieven) is een wondermiddel hoor. Maar dan wel voor dingen die mechanisch niet meer soepel lopen. Twistlocken van containers bijvoorbeeld, maar ook het kofferslot en de automatische afslag van de richtingaanwijzer van mijn auto. Dat soort dingen. Als contactspray zou ik het niet gebruiken, zeker niet in fijne electronika. In een noodgeval misschien voor schakelaars op lijnspanning ofzo, maar dan nog...

Contactspray kan ook nuttig zijn, maar enkel op de juiste manier voor de juiste toepassing. Daar zijn al meer dan genoeg draadjes over geschreven.

Ik ken mensen die een hele print inspoten met contactspray, preventief. Gewoon, zodat als er later iets niet meer goed contact zou maken, het zo nog wel zou werken. Tsjaaaaa...dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. :) Al moet ik zeggen dat betreffend (niet muziek gerelateerd) apparaat het jaren later nog steeds perfect deed hoor, en glimmen dat die print deed. :D Maar ik zou het zeker niet zomaar in een apparaat spuiten ter hersteling, zeker niet waar kunststoffen en rubbers in de buurt zijn.

En als je zo bang bent voor slechte contacten op heel de print, soldeer hem dan preventief door. Werkt eens zo goed.

true. Ding is verder gebouwd als een tank. Heb ontdekt dat het telkens dezelfde toetsen zijn die blijven hangen. Ik ga nog 1 keer proberen de betreffende contactpunten schoon te maken (zonder wd40 ;))

ik heb hetzelfde probleem:

hangende noten, niet vaak maar toch af en toe.
het lijken dikwijls dezelfde toetsen.

Heb em nog niet opengedaan dus kan voorlopig niets zeggen over de staat van de keys.
Ze voelen zeker niet abnormaal aan.

Jammer want echt een leuke synth.

ik had het ook ooit, gewoon lekker erop jammen, dan gaat het vanzelf over, is denk ik wat oxidatie....

duzzzz.

ik kan me herinneren, had een jx8p met hetzelfde probleem. na enkele connectoren opnieuw los-en vastgemaakt te hebben was het probleem helemaal weg, voor de rest heb ik niets aangeraakt. als hij toch open ligt...

De mijne heeft 18 maanden later het probleem nog steeds, en ik heb hem nog steeds niet laten nakijken! Als sound module doet 'ie het prima hehe. Ik zal die "flink rammen" techniek eens proberen, dat open maken ga ik niet aan beginnen :D

ja, vandaag nog eens getest. Heb het slechts één maal voor gehad en heb toen gewoon even flink doorgedrukt op de toets en hij kwam vanzelf weer los.

Overigens werkt mijn aftertouch nog prima! :okdan: zalig

ja, vandaag nog eens getest. Heb het slechts één maal voor gehad en heb toen gewoon even flink doorgedrukt op de toets en hij kwam vanzelf weer los.

Overigens werkt mijn aftertouch nog prima! :okdan: zalig

Mooi zo! Lekker genieten weer van die bak.

Hier ook, even jammen en alles terug OK. Na een stilstand van een paar maanden hadden 2 toetsen wat moeite om te triggeren. 10 keer na elkaar indrukken, en klaar.

De aftertouch is inderdaad een meerwaarde, zeker bij pads en dergelijke geeft dat toch weer wat meer leven/expressie. En het is zo'n mooi donkere padmachine. :luv:

Aftertouch is wel lekker heur.....mijn Matrix 1000 klonk ineens stukken interessanter toen ik hem aanstuurde met een SY85.....

Back