ik zoek een MPC gebruiker die er geen hiphop mee maakt

Je hoeft ook niet te sampelen, gewoon de midi data opnemen....
Lijkt mij relaxter werken dan op een MPC inslaan van je sequences.
\

dit kan ik niet volgen....

Heb deze week ook eens eerst wat loops met Maschine en Ableton gemaakt en die dan in MPC geladen maar dan lijkt het me dat ik wel veel werk moet doen en waarom eigenlijk ?
Om wat ik op een PC maak door mn MPC af te kunnen spelen ?
Terwijl ik met dezelfde loops in Ableton met een controller er aan er véél méér mee kan dan op mn MPC (loops aan en af zetten via de pads)

Omdat je mpc zoizo niet vast loopt op het podium ;) Met laptop is dat natuurlijk een ander verhaal. Helemaal een aantal jaar geleden!

heb twee weken geleden een liveset gedaan van 1 uur in Doornroosje met een Macbook + Controller + TR909 + Acidlab.
Geen enkel probleem gehad met de Macbook...deze speelde loops/audio af en Midi clock naar acidlab/TR909.

Ik denk dat de 'problemen' met laptops stilaan wel achterhaald zijn.
Stond vroeger ook met een atari als Midi sequencer op podium (15 jaar geleden) en ook nooit problemen mee gehad.

Heb wel als eens een Mac-optreden onderuit zien gaan...maar heb ook wel al eens iemand op podium zn mengpaneeltje zien opblazen waar zn hardware in zat en dat duurde nog nét iets langer om in orde te geraken dan een opstart van Mac :-)

heb twee weken geleden een liveset gedaan van 1 uur in Doornroosje met een Macbook + Controller + TR909 + Acidlab.
Geen enkel probleem gehad met de Macbook...deze speelde loops/audio af en Midi clock naar acidlab/TR909.

Ik denk dat de 'problemen' met laptops stilaan wel achterhaald zijn.
Stond vroeger ook met een atari als Midi sequencer op podium (15 jaar geleden) en ook nooit problemen mee gehad.

Heb wel als eens een Mac-optreden onderuit zien gaan...maar heb ook wel al eens iemand op podium zn mengpaneeltje zien opblazen waar zn hardware in zat en dat duurde nog nét iets langer om in orde te geraken dan een opstart van Mac :-)

Klopt tegenwoordig heb je een stuk minder last van laptops op het podium.

Hehe lachen ... je verhaal doet me aan iets denken ... vroeger toen ik ook nog gewoon met de atari op het podium stond heb ik wel een keer problemen gehad. Voor mij stond michel de hey die toen met vrij veel laag aan het draaien was ... en mijn setup stond voor de dj tussen de main pa ... dus ik dacht 30min van te voren even de boel opstarten ... het eerste wat ik zag was een bommetje op m'n atari ... dat was het laatste wat ik van atari gezien heb lol :D

Ik gebruik sinds anderhalf jaar een MPC2500 en heb mijn RS7000 sindsdien nooit meer aangeraakt en inmiddels verkocht.
De MPC wordt niet live gebruikt, enkel in de studio.

Ik had eerst ook mijn bedenkingen bij het 'live' inkloppen van m'n beats maar dat went snel, en er is altijd de quantize functie of de step edit waarmee je, eens je het gewend bent redelijk snel je beats kan finetunen qua timing. Ik gebruik bvb nooit de swing functie en verplaats de midi nootjes liever zelf.

Het geeft soms verrassende resultaten als je er teveel naastzit en je patroon niet helemaal is zoals je had verwacht.
Voor xox heb ik ook een Korg ESX, maar zelfs die wordt nog maar zelden gebruikt...

Ik maak geen hiphop, maar gebruik de MPC als sampler en sequencer.

Back