Gewoon 'even een 2450n erin stoppen' wil dus niet.
Links de originele batterij, rechts de Renata 2450n. De kleinste helft (op de foto de bovenste helft) is iets dikker dan de originele batterij. Ik schat het op een halve millimeter. Op de foto zie je het amper. Maar daardoor past deze niet in de houder. Ook niet met wat gepast geweld.
De enige opties zijn dus idd de hiervoor al geopperde opties:
A) Vervangen van de batterijhouder. Dit leek me de netste optie. Maar hiervoor moet je serieus veel uit elkaar halen. Het leek of je met vier schroefjes losdraaien en wat stekkertjes loshalen de print eruit kon wippen, maar dat valt tegen. Je moet serieus de halve synth uit elkaar halen. Niet onmogelijk, maar ik koos liever voor de twee optie.
B) Bijschaven van de binnenste ring van de batterijhouder. Ik heb het met een dremel gedaan met een stofzuiger erboven. Met een beetje ervaring met de dremel en een beetje een vaste hand is dit heel goed te doen. Er zaten ook wat 'puntjes' in de buitenste ring. Deze heb ik ook weggeschaafd.
Het eindresultaat ziet er op de foto ietwat gehavend uit. Maar dit komt vooral door het contrast van de camera van mijn telefoon. In het echt ziet het er prima uit.
Na de eerste schaaf-poging paste de batterij er in één keer in. Zonder moeite, zonder dat de batterij los zit. En het werkt weer prima!
Mijn conclusie: je hebt wel een 2450n nodig vanwege de hoogte van de twee helften. Maar om die erin te krijgen heb je nog wel wat verbouwing nodig.
.