SAE Amsterdam -> Hogeschool der kunsten Utrecht

stefan90kauw

<-BIOSIGN->
Goedeavond iedereen!

Ik ben van plan volgend jaar een HBO studie richting geluid te gaan volgen.
Momenteel doe ik MBO Podium en Evenemententechniek, laatste jaar (niveau 4).

Volgend jaar dus een nieuwe studie....
Nu heb ik 2 opties gezien en dat zijn:
Hogeschool der kunsten Utrecht (Hilversum dus eigenlijk)
SAE Amsterdam

Verder dan Hilversum (reizen) zie ik niet zitten.

Ik zou dus graag wat ervaringen willen lezen van de ervaringsdeskundigen dezer opleidingen. :P

Alvast bedankt! :okdan:

Ikzelf heb op het SAE gezeten, echter was dit een film opleiding..
Ook weet ik wel het een en ander over bepaalde opleidingen die op het HKU worden gegeven.
Als je het mij vraagt zou ik voor het HKU gaan.
Op het HKU betaal je uiteindelijk veel minder collegeld, kunt gratis reizen, je krijgt stufi, en je leert
echt veel meer dan op zo'n SAE.
SAE is allemaal redelijk basis..van alles wat...maar best basis, op hier en daar een uitzonderingetje nagelaten.
Voorderest ga je maar 2 dagen in de week naar het SAE, en elke les duurt 3 uur...dat is dus 6 uur in de week, waar je ruim 500 euro per maand voor betaald ( als je de zogenaamde 'Full-Time' opleiding wilt doen dan..wat dus niet Full time is, maar goed ).

Met andere woorden ; als je echt zo'n opleiding wilt doen maar hebt er op dit moment niet echt veel verstand van ( wat ik dus had toen ik met een film-opleiding op het SAE begon), kun je voor het SAE gaan aangezien je toch niet door de aanmeldprocedure komt van het HKU gezien je geen denderende portofolio hebt...
Mocht je wel toegelaten worden tot een (audio)opleiding op het HKU zou je ( sorry dat ik het zo breng ) maar een beetje gek zijn om het niet te doen..

Ik geef als voorbeeld dat ik een film opleiding heb gedaan en neem aan dat jij een audio opleiding wilt doen...maar financieel qua collegeld maakt het qua voorbeeld niets uit..

Niet alle HKU opleidingen vereisen een grote portfolio. Als jij genoeg enthousiasme en een geschikte vooropleiding hebt zal het wel goed zijn. Zo'n SAE vind ik wel zonde van het geld, je leert uit een boek net zoveel. Uiteindelijk moet je toch dezelfde opdrachten doen om ervaring te krijgen.

Laatst gewijzigd:
Niet alle HKU opleidingen vereisen een grote portfolio. Als jij genoeg enthousiasme en een geschikte vooropleiding hebt zal het wel goed zijn. Zo'n SAE vind ij wel zonde van het geld, je leert uit een boek net zoveel. Uiteindelijk moet je toch dezelfde opdrachten doen om ervaring te krijgen.

Klopt...maar aangezien topic starter het had over een 'audio' opleiding ga je toch al meer richting de muziek.
Daar zal gekeken worden hoe je bepaalde muziek instrumenten bespeeld en beheerst, solfege en andere diverse dingen.
Uiteraard hoef je niet in alle onderdelen te excelleren, maar er is wel een minimum.
Er zijn inderdaad opleidingen op het Hku waar je niet echt een portofolio nodig hebt, maar dat zal meer een management opleiding zijn.
Dan kun je dus net zo goed naar een HvA of een InHolland gaan.

Niet alle HKU opleidingen vereisen een grote portfolio. Als jij genoeg enthousiasme en een geschikte vooropleiding hebt zal het wel goed zijn. Zo'n SAE vind ik wel zonde van het geld, je leert uit een boek net zoveel. Uiteindelijk moet je toch dezelfde opdrachten doen om ervaring te krijgen.

hku zover ik weet heeft veel raakvlakken audio / film en sound by games ..erg leuk lijkt me asje lkkr jong nog bent en bv gamed!
[met veel seminars van bekende mensen j paap/ div klaassiek geschoolde ..docenten ]:okdan:

sae is veel smaller orientated
:engel: ..ben wels info middag geweest6 kende de meesta klappen vd zweep wel ..
8D

is bv aan hku nou ook een leeftyd grens verbonden magje bv opje 45 e ook nog een paarjaar inschryven ervoor .....[ps ben 37]:halleluja*D:eureka::eureka:

is bv aan hku nou ook een leeftyd grens verbonden magje bv opje 45 e ook nog een paarjaar inschryven ervoor .....[ps ben 37]:halleluja*D:eureka::eureka:

Volgens mij is dat net zoals elke opleiding..namelijk dat er geen maximum leeftijdsgrens is ( wel minimum ).
De vraag is echter of je met zo'n leeftijd tussen 20 jarige jonkies wilt zitten..
Maar het zou gewoon moeten kunnen..ik hoor wel vaker verhalen dat er mensen boven de 40 een Bachelor of WO opleiding volgen.
Dat zal op het HKU volgens mij niet anders zijn..

Wat wil je gaan doen? Als je bij de HKU aankomt met 'ik wil wat met geluid doen' kom je niet ver hoor :)

Back