Böhmat Compact reparatie

Nisei

Ouwe rot
Mja leuk...
Een paar weken geleden op eBay gekocht van een Oostenrijker maar eenmaal aangekomen kom ik er achter dat het ritmegedeelte wel werkt maar het begeleidingsgedeelte helemaal noppes :(
Ik heb ondertussen de verkoper al een bericht gestuurd (stond bij de veiling dat hij helemaal goed was) maar ik probeer alvast iemand te vinden die het interessant vind om er eens naar te kijken en wellicht kan repareren. Kan iemand me helpen???

Attachments

• böhmat1.jpg
    böhmat1.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 85
  • böhmat2.jpg
    böhmat2.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 58
Het is haast standaard bij apparaten die bij de post zijn meekomen, om even alle connectoren en eventuele i.c's aan te drukken.
Meestal is er eentje losgeraakt of zit niet meer goed contact.
maak hem open,en kijk dus hier even naar .
succes.

Ik heb hem al open gehad, koelelementje op een IC weer vastgezet, draden vast gesoldeerd die waren losgegaan omdat er een printplaat los was gegaan doordat iemand te hard op een knop had gedrukt enz...
De verkoper beweerde dat hij 100% werkte maar heeft dat volgens mij nooit kunnen testen want de aansluiting voor 230V was zo niet-standaard dat ik zelf een constructie moest verzinnen om hem aan te sluiten. Ik vrees dat het niks met transport te maken heeft gehad.

hoe klinkt t ritme gedeelte
:P
analog ..

Heel erg begin jaren 70
Ach, je kent het wel: poefff tssssjjj plok patsjam

voor de rest is er niets aparts te zien binnenin van het begeleidings deel?

Hier even wat foto's.
Ik zie dat op het chassis van het toetsenbordje een soldeerpunt zit waar zo te zien iets aan gesoldeerd heeft gezeten (op de laatste foto boven te zien). Echter is er geen los draadje te bekennen...
Ook vind ik het vreemd dat de weerstanden die op de toetsprintjes zitten helemaal geen functie hebben op deze manier.
Die totaalfoto is even om te laten zien hoe fijn alles toen in elkaar zat :)

Attachments

• CIMG1931.jpg
    CIMG1931.jpg
    224,3 KB · Bekeken: 64
  • CIMG1936.jpg
    CIMG1936.jpg
    195 KB · Bekeken: 62
  • CIMG1935.jpg
    CIMG1935.jpg
    166,5 KB · Bekeken: 62
  • CIMG1937.jpg
    CIMG1937.jpg