Focal Solo 6, waar te testen & wat voor geluidskaart?

Milan

Milan Minimal
Korte intro:
Kom vanuit de DJ hoek en wil nu daarnaast de producer kant op.
Ben nu met een oude Live versie van een vriend aan de slag en ga binnenkort bij iemand met Logic kijken en ben er nog niet over uit welke van de twee het wordt. (waarschijnlijk live omdat het met draaien samen ook interessant is)

Nu hoor ik van iedereen om me heen dat een goed stel monitor speakers hier toch wel een vereiste voor is. Heb verschillende sites/reviews bekeken en ik hoor goede verhalen over de Focal BE 6 Solo serie (http://www.focalprofessional.com/en/sm6-line/solo6-be.php)

Alleen kan ik in NL niet echt een winkel vinden die ze te testen heeft, wellicht dat iemand hier ze al in een shop gezien heeft, zodat ik daar een A/B kan doen. Moet ze natuurlijk wel even gehoord hebben.

De muziek die ik wil maken is groovy minimal
VB:

Nou vraag ik me af of de laag weergave van deze speakers met 6,5" bass wel genoeg weergeeft. Is hier iemand die deze speakers gebruikt voor dit type muziek of er misschien meer van weet.

Op dit moment heb ik een Audio8 geluidskaart, maar die is unbalanced en het lijkt me bij zo'n mooi setje speakers goed om het signaal ook netjes te verwerken.

Ik zag bij Native-Instruments de Kontrol1 en vroeg mij af of dit genoeg kwaliteit biedt. Het lijkt mij overdadig om een RME firewire 400 oid te kopen aangezien ik de inputs toch niet gebruik (op dit moment). Wat voor alternatieven zijn er in de prijscategorie van 200-500 euro. Het enige wat ik nodig heb is een balanced output die goed klinkt voor de weergave naar deze speakers. Ik zag bijvoorbeeld ook een M-Audio Fasttrack Pro voor weinig. Maar dan ook weer andere opties als MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID e.d. die meer kosten. Wat zijn hier goede opties. Want ook al wordt het producen uiteindelijk niks, vind ik het persoonlijk fijn om te mixen op monitorspeakers omdat je er cleaner door gaat mixen.

Advies is zeer welkom!

Back