Haken Continuum

hitman

Ouwe rot
Hallo,
Ik heb het "briljante" idee gekregen om zelf een Haken Continuum te maken.
Het probleem is alleen dat ik op het keyboard alleen toon wat betreft de hoogte kan veranderen.
Het toetsenbord komt van een rollup keyboard en de electronica word ws een Korg 03R/W.
Ik vraag me af of dat keyboard aanslaggevoelig is.

Dat betekend dat je in feite 2 dimensies hebt en niet zoals de originele 3 dimensies:
link/rechts, up/down en aanslaggevoelig.

Is er iemand die daar al mee bezig is geweest?
Gr

Heb inmiddels een oude flightcase uit elkaar gemept en een Korg 03 R/W ingebouwd.
Het lukt me niet om foto's te plaatsen en daar baal ik van.:duivels:

Word vervolgd.

Iemand die ideetjes heeft?

Nou...ik denk dat het project iets teleurstellend word.
Een rollup keyboard is niet aanslaggevoelig, werkt met schakelaars [membraampjes] , stuurt meestal geen midi uit [je hebt wel versie's met midi] en werkt gewoon ronduit slecht.
Ik denk dat je met een gewoon toetsenbord veel gelukkiger word.

Misschien is een andere optie mooier.
Een controller converter [zoals van doepfer] naar midi in.
Hier kun je elk soort van controller voor zetten en omzetten naar midi.

Denk aan aanraakgevoelige stripjes , printplaten, ribbons , of waar ik nu mee expirimenteer zoals aanraakgevoelige video tape.

overigens net getest ...jou upload doet het gewoon hoor ;)

Ik ben inderdaad op zoek naar iets als aanraak strips of ribbons. Ik ben op deze gedachte gekomen door mijn Korg Trinity. Vandaar dat ik nu met dit plannetje rondloop.
Ik weet alleen niet waar ik dat soort dingen kan vinden.
En als je vraagt naar een rollup keyboard dan vragen ze meteen of het een usb of ps/2 aansluiting is.(MIDI, nooit van gehoord!!:eureka:)

Enig idee?:halleluja

Laatst gewijzigd:
iets als de doepfer PE ?

http://www.doepfer.de/pe.htm

Dit is een midicontroller [even eenvoudig uitleggen] die een weerstands waarde omzet in midi.
Je kunt er dus allerlei soorten van controller bijdenken , als het maar met een weerstandswaarde werkt.
Met rond de 80 euro ook nog te doen.

Misschien is een soft pot ook leuk ?
http://www.sparkfun.com/commerce/ad...words=softpot&x=0&y=0&search_section=products
In verschillende maten ... maarja in combinatie met de doepfer heb je dus een "goedkope" ribboncontroller.
Dus naast de x as geen y as zoals de continuum.

Moet je zelf dus even je hersens laten werken om wat uit te vinden ;)

hersens?
Ben blond, gaat dus niet lukken.:D
Maar ik ga er ff achteraan ,
thx

Ik heb nog een "oud" midi keyboard die ik kan opofferen. Als ik de toetsen verwijder en die vervang door een druk gevoelige strip, is dat mogelijk?
Ik heb absoluut geen ervaring in dat soort dingen en wil zo veel mogelijk weten voordat ik tot aktie over ga.
Via midi wil ik hem dan aansluiten op een korg 03 R/W (mogelijk om deze uit zijn behuizing te halen om hem wat diepte betreft aan te passen?) en een Oberheim Strummer. En alles in een flightcase te plaatsen.

Mogelijk is natuurlijk alles.
Maar wat jij verteld, heeft echt niet zoveel meerwaarde dan een gewoon toetsenbord. [zelfs minder]
Je vervangt alleen de toetsen door een soort van strip die schakelt.
Er is zelfs geen aanslag gevoeligheid of aftertouch.

Misschien dat je zo iets alleen voor de "looks" wilt maken ?
Sloop dan een klein oud midi controller keyboardje [ jou target toevallig?] en hou de controller over met de aansluitingen en bedenk dan iets .
Zit je wel weer in de buurt van je eerste idee met je rollup keyboard.
Anders ga daar voor op zoek met een midi uitgang optie.

Maar zoals verteld..je blijft bij alleen maar schakelen , de expressie is dus ver te zoeken...........

Het gaat me inderdaad voor de "looks", daar heb je helemaal gelijk in. Het zou toch mogelijk moeten zijn om een ribbon controller te maken in plaats van toetsen?

Mijn target keyboard is inderdaad het perfecte slachtoffer. Ik wil daar mee gaan lopen klooien, dus was ik met dat keyboard in gedachte al op zoek naar een andere soort klavier (Haken Continuum).

Een i-pad zou ook best geschikt zijn om als haken "ding" te fungeren....
al is ie net wat te klein daarvoor:-)

Ik ben druk bezig geweest met het aanpassen van dat keyboard. Hij doet het niet meer. Iets met de stroom toevoer, dus kijken naar een andere. Mijn haren zitten nog als eerder op de avond.:D

Maar heeft iemand een ander idee hoe ik op een andere manier klanken uit een module kan krijgen (geen toetsen, snaren of blazen)? Een soort ribbon controlle. Ik heb nog niks gevonden wat mij blij maakt.

Ook van Doepfer een R2M ribbon controller ? Niet super duur, maar nog altijd 275 euro. Touch en pressure sensitive. Op Youtube wel leuk filmpje van user Gattobus met zo'n controller op een little Phatty.
Ik dacht dat ze kort na de lancering van de CS-80V van arturia ook nog zo'n ribbon controller een tijdje in pakket verkocht hebben, maar weet niet meer welk merk dat was (of wat de mogelijkheden waren).

Ik ga ff kijken,
thx

Haha, je sloopt tijdens het experimenteren een keyboard en dan ga je op zoek naar een andere? :D

Ja, ineens deed' ie ut niemeer!! Ikke nie begraip:?
BLOND!!!!!!! met jaren ervaring:D

Een Doepfer R2M + een apparaat als een Korg Kaosshuppelding midi gekoppeld aan een Korg 03R/W? is dat een leuke combinatie? Alhoewel ik (nog) niks weet wat je allemaal met een Kaossie kan doen?

Is de Moog Ribbon controller iets, of werkt'ie niet via midi?

Back