Reparatie Prophet-600

ano040425

Gedeactiveerd account
http://cgi.ebay.nl/Vintage-1984-Pro...boards_MIDI&hash=item3f0446cca9#ht_500wt_1156

Ik wil dus een Prophet-600 kopen, en hierboven staat er een met een op dit moment erg lage prijs, echter, het ding is flink naar de kloten, in de advertentie wordt al aangegeven dat dit een "project piece" is.
Ik ben zelf niet handig, en ben dus benieuwd of zoiets door iemand te repareren is, en hoe duur zoiets ongeveer zou zijn. Het is natuurlijk wel wat meer dan standaard reviseren.

Ja, dat kan nog wel eens een gebed zonder einde worden.

Ja, dat kan nog wel eens een gebed zonder einde worden.

is ook geen prophet 5 ofso

koop een crumar bit one [ok geen knoppen ] wel vette poly cem sound soms 250.-:P

P600 klinkt echt fantastisch dus laat je niet wijsmaken dat het niks is. Erg onderschat ding. Bit One haalt het er niet bij.

zeg ook niet dat een vergelijk is [voor die 600 eu ist een fyne met knioppen analoge poly machien
[met midi

denk dat de verkopen met een budgetje t wilde doen ; dan is de crumar bit best een ok ...poly met midi synthje
of bv een esq erg leuk voor zn centen
:engel:

Daar ben ik het mee eens...de bit one is erg leuk in dat opzicht. Maar is zoveel leuks te koop...ook nieuw tegenwoordig. Vind het wel moeilijk om dan een advies te geven. Hangt ook een beetje af waarvoor de topicstarter hem wilt gebruiken.

kdenk dus voor een :engel: vintage knoppen poly ..iets met midi
denk jij ?

dan zijn der idd niet egt veel opties ..[ast analoog moet zijn ] binne een budget
siel opera
of korg polys /midi erop
juno 60met midi zit je in dezelfde 600+ prijsklasse

Siel opera 6 heb ik maar daar moet je echt voorzichtig mee zijn. Zijn erg slecht in elkaar gezzet maar klinken te gek. Als je die koopt moet je rekening houden dat je geld moet uitgeven voor onderhoud.

Juno 60 en poly6 kun je makkelijk midificeren. Mooie bakjes maar op dit moment belachelijk duur voor 1 osc synths.

Siel opera 6 heb ik maar daar moet je echt voorzichtig mee zijn. Zijn erg slecht in elkaar gezzet maar klinken te gek. Als je die koopt moet je rekening houden dat je geld moet uitgeven voor onderhoud.

Juno 60 en poly6 kun je makkelijk midificeren. Mooie bakjes maar op dit moment belachelijk duur voor 1 osc synths.

die tjech kit erin en bent een een leuke synth rijker
[let wel rijker ,....maatje verkocht mn binne een week 700.-tjsa

Hah nee, het gaat me niet zozeer om het budget dat ik deze wilde, meer gewoon omdat ie uberhaupt langs kwam. Ben best bereid de volle 650 (schijnt de max te zijn) ervoor te betalen.
Ben van plan ermee te giggen, dus zo'n Siel opera 6 zou niet echt wat zijn.
Wat ik eigenlijk zoek is een (oude) analoge poly, met relatief veel mogelijkheden, en knoppen, budget zo'n 700 max. Juno's lijken me iets te beperkt, een P600 met 2 osc en diverse modulatiemogelijkheden lijkt me vetter.
(En ze zien er imo prachtig uit :{)

[edit] Oh, en ik wil 'm vooral gebruik voor pads en sferische dingetjes en midi is niet belangrijk, toetsen wel!.

Hah nee, het gaat me niet zozeer om het budget dat ik deze wilde, meer gewoon omdat ie uberhaupt langs kwam. Ben best bereid de volle 650 (schijnt de max te zijn) ervoor te betalen.
Ben van plan ermee te giggen, dus zo'n Siel opera 6 zou niet echt wat zijn.
Wat ik eigenlijk zoek is een (oude) analoge poly, met relatief veel mogelijkheden, en knoppen, budget zo'n 700 max. Juno's lijken me iets te beperkt, een P600 met 2 osc en diverse modulatiemogelijkheden lijkt me vetter.
(En ze zien er imo prachtig uit :{)

[edit] Oh, en ik wil 'm vooral gebruik voor pads en sferische dingetjes.

zijn dus egt niet so veel analoge bakies met knoppen ...poly en mid
indie price range
egt

trust me ..hebterveel gehad
daarom zeik asje thuis wil freaken cc doosje eraan en tweaken maar op podium ist wel relaxter ..met knobbies

die prophet 08 [new analoog is zekers niet verkeerd veeeeel mogelijk heden zekers voor live stuk minder raw
kost ook nog wel dik 800
+

poly evolver is wel erg leuk ook
niet poly ..kunne zekers hele atmospherishe sequenced dingetjes uitgehaald worden show beest rock steady build staal !

en va ...; ?
waldorf spul is leuk om te giggen / waldorf xt met knoppies / evt supernovaatje / nlead 2x
allemaal onder de 600 wel te vrekrijgen

zijn dus egt niet so veel analoge bakies met knoppen ...poly en mid
indie price range
egt

trust me ..hebterveel gehad
daarom zeik asje thuis wil freaken cc doosje eraan en tweaken maar op podium ist wel relaxter ..met knobbies

die prophet 08 [new analoog is zekers niet verkeerd veeeeel mogelijk heden zekers voor live stuk minder raw
kost ook nog wel dik 800
+

poly evolver is wel erg leuk ook
niet poly ..kunne zekers hele atmospherishe sequenced dingetjes uitgehaald worden show beest rock steady build staal !

en va ...; ?
waldorf spul is leuk om te giggen / waldorf xt met knoppies / evt supernovaatje / nlead 2x
allemaal onder de 600 wel te vrekrijgen

Evolver en prophet 08 zijn nog vrij prijzig natuurlijk.
Ik heb al een Waldorf Blofeld, ook leuk apparaat, maar wil nu juist analoog en dan het liefst zo'n oud bakkie, voor die "warmte". Ik wil wel eens ervaren of dat analoog nou echt zoveel beter is dan digitaal ;)

Back