Software drums

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Weet iemand of er een redelijk goede soft-drumcomputer is. Hij hoeft geen uitgebreide bewerkingsmogelijkheden te hebben maar moet gewoon dienen als begeleiding. Hij is ook niet voor mijn setup, maar wil hem apart gebruiken.

Alvast bedankt,

De wereld van de bananen.*D

Yep en ik heb hem te koop de Steinberg LM4 MkII XXL (XXL wil zeggen 3cd's met drumkits extra waaronder acoustisch en electronisch)

Ik gebruik de RM III al geruime tijd van LinPlug... Ben er zeer tevreden over, kijk er eens naar zou ik zeggen. Als je registreert (60 dollar ofzo uit mijn hoofd) krijg je er een paar hele aardige drumkits bij.

Linplug website

Mijn favoriet is Battery. Daar zitten nl. veel electro achtige kits bij en je kunt ook LM4 freeware patches er mee laden. :D

Er zijn ook nog twee aparte Kit CD's ervoor waarvan de een met studiodrums best wel zuigt maar die andere met Synthetic kits best wel stoer is. :)

battery is echt de meester aller drumcomputers inderdaad.
hoewel 'drumcomputer'... alle hiergenoemde apps zijn gewoon sampleplayers natuurlijk.
maar Battery is Koning! Heil Battery!
er zijn trouwens al zat lof-threads over, dus nu stop ik maar.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een wat kleiner programma (ik heb nogal een oudere computer). Het hoeft ook geen proffessionele software te zijn, maar meer een programma om wat leuke ritmes te maken, beetje rock-achtig.

mmm, als ik goed begrijp is het dus de bedoeling dat het geen (VST)-plugin is? (Je PC is dan zeker blijkbaar te traag voor een 'grotere' sequencer ofzo?). Ik zou zo 1, 2, 3 geen andere optie weten dan (een oudere versie van) FruityLoops te proberen. Volgens mij als je het niet te gek maakt qua effecten enzo, moet je daarmee leuke loops kunnen maken, ook op een oudere computer (maar dan is een oudere versie wel een must denk ik). Je kunt je loops dan ook exporteren naar WAV-formaat wat wellicht handig is als je een sampler hebt ofzo. De stepsequencer van FruityLoops lijkt me ideaal dan.

Maar wellicht begrijp ik je wensen niet helemaal hoor... Succes ermee iig!

Mijn 0.02 eurocent...

Groetjes,
Ironfreq

Koop dan een tweedehands drumcomputer of zo. Die zijn erg handig voor erbij. ;)

Back