Moog VX-351 aan sturen met Cubase.

Q-bus

een nul
Is het mogelijk de outputs van de vx-351 via midi vanuit b.v. cubase aan te sturen?
Als ik zeg maar de parameters opneem in cubase door bv op t xy pad te drukken dan neemt die die idd op en stuurt ze naar de voyager allen reageerd de vx er niet op. Het zou toch mogelijk moeten zijn lijkt me? hoop ik?..
Alvast bedankt voor het eventuele antwoord. :)

Gr, Bart

Ik heb zelf geen vx-351 of voyager, zodus.

Als er nergens een input op die vx-351 voor sturing is zal het niet gaan.
Maar... ik zou denken dat de vx-351 aan de voyager gekoppeld moet worden :
(1) DB-25 cable for connection to the Voyager's accessory port

Dan stuur je midi vanuit cubase naar de voyager, die het doorstuurd
naar de vx-351. Dat lijkt me de normale methode.

De cv ingangen hebt je n.m.i. niet nodig mits de voyager midi in-out heeft.
It has many new additional features, MIDI IN and MIDI OUT implementation...

inderdaad gewoon de voyager aansturen en opnemen via midi: geen probleen
wil je iets met cv signalen doen ( 0-5 volt analoog !) dan moet je eerst een midi naar cv converter ertussen zetten .

Ik heb het geprobeerd via cubase voor ik deze vraag had gesteld. Ik vond het vreemd dat de outputs van de vx (die alleen maar cv outputs heeft) niet reageert op de binnenkomende midisgnalen van de voyager waar de vx een corresponderende output heeft.
Ik had verwacht dat wanneer ik bij de voyager een noot aan sla hij automatisch de cv gate uitstuurd op de vx maar dat lukt blijkbaar alleen als ik fysiek het klavier van de voyager bespeel.
Maar goed ik vind dat dat moet kunnen:)

[ note: ik wil dus mijn andere analoge spul aansturen met de VX. Dat gaat perfect in realtime vanaf de voyager en die XY pad is dan echt pas cool 3cv's en 1 gate:) alleen zou dat ook via midi moeten kunnen en dat lijkt niet te lukken. snapte? ]

:::>Sylenth way is idd een superhandige plugin maar totaal iets anders dan wat ik wil.
bedankt

Laatst gewijzigd:
Back