Probleem met Microwave I v2.0

lcasei

Ouwe rot
Ik heb het volgende probleem met mijn Microwave:

los van welke klank ik speel, hoor je steeds alsof er een filter open of dicht gaat.

Luister even naar het geluidsfragment dan hoor je het duidelijk.

Heeft er iemand een idee in welke richting ik moet zoeken alvorens dit oudje naar een dokter te sturen..

De klank in het fragment is de standard "init sound" dus er is nergens iets wan vreemde instelling of modulatie tussen geslopen.

Grtz

L

Attachments

• Waldorf Microwave I V2.0.mp3
    316,5 KB · Bekeken: 98
Dus dan is het óf software, óf het zit in de allerlaatste VCA's ergens. Het probleem kan niet hardwarematig zijn en in al je stemmen tegelijkertijd optreden, dan zit het ergens in een gedeeld stuk of het is aansturing/software.

Gebeurt het ook als je een individual out pakt?

het zou kunnen dat er ergens iets bij de MUX, of de s+h buffers daarachtr iets niet goed gaat.
ik zou eerst de s+h buffers eens nameten, zijn dacht ik 084 of 074 opamps.

:mega:

misschien dom vraagje, maar kan je eens kijken of je oscillators de mixersectie niet oversturen? zet ze bijvoorbeeld allebei eens op 3.. de microwave is daar nogal gevoelig voor

Individual out al getest?

En heb je het ook als je een los keyboard er aan hangt? Voor het zelfde geld zendt je DAW continu rotzooi uit!

hey Bikkel, voor ik de vraag hier stelde heb ik alles tot 2x toe getest,.

Naast cubase en midi-ox is deze met 2 verschillende klavieren (rechtstreeks op de MW) getest
Ook werden er verschillende banken naar deze synth gedumpt en dit zowel naar het intern geheugene als naar een storage-card. het resultaat blijft hetzelfde als in het voorbeeld

Als er hier iemand weet heeft van een 'factory reset' (ik kan me vergissen maar ik dacht niet dat die bestond voor de MW I ) had ik dit graag geweten.

grtz

Back