Hallo vanuit België

petieken

Nieuwkomer
Hallo synthfreaks allemaal,

Ik ben petieken, 27j en woon in België (Oost-Vlaanderen)
Ik ben op dit forum terechtgekomen tijdens mijn zoektocht naar "MIDI". Die probeerde ik te begrijpen toen ik mijn Roland CM-32L, CM-300 & Yamaha MU10 modules had gekocht voor die games uit die goeie ouwe tijd :halleluja die vaak support hadden voor MT-32 en GM, GS, XG. Spijtig genoeg kon ik die niet betalen toen...

Door het vele opzoekwerk naar de MIDI standaard en GM synthmodules ben ik beginnen afdwalen naar drumcomputers en non-GM/GS/XG synths en meer en meer interesse beginnen krijgen om mijzelf ook wat te vermaken met het maken van wat beats en bleeps.

Ik heb op pc hier en daar al wat geprobeerd maar zonder midi controller is het niet echt aangenaam werken, dus ik ga maar eens op zoek naar échte knopjes om aan te draaien en in te drukken! :P Zo een Roland TR-707 heeft mijn interesse wel voor wat op te jammen. Uiteraard met een synth om een leuk basslijntje aan toe te voegen 8~.

In mijn vrije tijd draai ik ook wat (vinyl)plaatjes:dj:, dus mijn interesse voor muziek bestaat al wat langer dan vandaag :). Mijn favoriete genres zijn techno, electro, minimal,... maar ik sta eigenlijk open voor héél veel muziekgenres.

Dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden over het hele synthgebeuren en ik hoop dat dit in de toekomst zo mag blijven. :okdan:

:okdan:

Welkom:D

Ook techno fan veronderstel ik? :) Mijn grootste idolen zijn Jeff Mills en Robert Hood, zoals die techno producen of brengen in dj/live-sets... :halleluja :halleluja :halleluja

hoi hallo ik heet u welkom

heb je ook een myspace?

Nee nog niet, maar ik heb dan ook nog niet echt iets concreet in elkaar geflanst die beluisterenswaardig is 8D. Straks even een zoekertje plaatsen voor een TR-707, met dat toestel zal ik wel even zoet zijn als complete nieuweling.

Welkom, welkom!

En je bent zeker niet de enige zonder Myspace ( of facebook, twitter, Hyves, etc. etc.)

... voor die games uit die goeie ouwe tijd :halleluja die vaak support hadden voor MT-32 en GM, GS, XG.

Dat herken ik. Jaren terug ben ik begonnen met een Atari 1040 STe en een Roland Sound Canvas (SC-55 mkII). De soundcanvas bevatte o.a. alle geluiden van de Roland MT-32 en werd destijds vaak gebruikt om in computerspelletjes een veel beter geluid te verkrijgen. Plezier dat ik daar mee beleefd heb in o.a. Leisure Suit Larry.

Trouwens, de Roland SC-55 vind ik nog steeds een ideale bak om de beginselen van MIDI onder de knie te krijgen. Ik heb daarmee heel wat tijd doorgebracht om alle begrippen onder de knie te krijgen en te gebruiken in Notator Logic (voorloper van het huidige Logic op Apple).

Oh ja, welkom hier.

Luc

Dat herken ik. Jaren terug ben ik begonnen met een Atari 1040 STe en een Roland Sound Canvas (SC-55 mkII). De soundcanvas bevatte o.a. alle geluiden van de Roland MT-32 en werd destijds vaak gebruikt om in computerspelletjes een veel beter geluid te verkrijgen. Plezier dat ik daar mee beleefd heb in o.a. Leisure Suit Larry.

Inderdaad, vooral Sierra en LucasArts wisten wel coole geluidjes uit die MT-32 te persen :).

Trouwens, de Roland SC-55 vind ik nog steeds een ideale bak om de beginselen van MIDI onder de knie te krijgen. Ik heb daarmee heel wat tijd doorgebracht om alle begrippen onder de knie te krijgen en te gebruiken in Notator Logic (voorloper van het huidige Logic op Apple).

Oh ja, welkom hier.

Luc

De CM-300 die ik heb zou naar verluid ook een SC-55 mkII zijn, maar dan zonder control panel of display, enkel een volume knop... Dus ik kan niets tweaken op het toestel zelf ;{. Mja, mijn oorspronkelijk doel was dan ook alleen maar om het geluid af te spelen van de games die GM/GS support hadden. De MT-32 sounds uit die module klinken wel niet zo goed als de CM-32L (voor de MT-32 games dan :)).

Ik ga me de komende dagen toch nog eens verdiepen in de functies van die CM-300, ik zie wel wat ik er uiteindelijk uit krijg :).

Back