petieken
Nieuwkomer
Hallo synthfreaks allemaal,
Ik ben petieken, 27j en woon in België (Oost-Vlaanderen)
Ik ben op dit forum terechtgekomen tijdens mijn zoektocht naar "MIDI". Die probeerde ik te begrijpen toen ik mijn Roland CM-32L, CM-300 & Yamaha MU10 modules had gekocht voor die games uit die goeie ouwe tijd
die vaak support hadden voor MT-32 en GM, GS, XG. Spijtig genoeg kon ik die niet betalen toen...
Door het vele opzoekwerk naar de MIDI standaard en GM synthmodules ben ik beginnen afdwalen naar drumcomputers en non-GM/GS/XG synths en meer en meer interesse beginnen krijgen om mijzelf ook wat te vermaken met het maken van wat beats en bleeps.
Ik heb op pc hier en daar al wat geprobeerd maar zonder midi controller is het niet echt aangenaam werken, dus ik ga maar eens op zoek naar échte knopjes om aan te draaien en in te drukken!
Zo een Roland TR-707 heeft mijn interesse wel voor wat op te jammen. Uiteraard met een synth om een leuk basslijntje aan toe te voegen
.
In mijn vrije tijd draai ik ook wat (vinyl)plaatjes
, dus mijn interesse voor muziek bestaat al wat langer dan vandaag
. Mijn favoriete genres zijn techno, electro, minimal,... maar ik sta eigenlijk open voor héél veel muziekgenres.
Dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden over het hele synthgebeuren en ik hoop dat dit in de toekomst zo mag blijven.
Ik ben petieken, 27j en woon in België (Oost-Vlaanderen)
Ik ben op dit forum terechtgekomen tijdens mijn zoektocht naar "MIDI". Die probeerde ik te begrijpen toen ik mijn Roland CM-32L, CM-300 & Yamaha MU10 modules had gekocht voor die games uit die goeie ouwe tijd
die vaak support hadden voor MT-32 en GM, GS, XG. Spijtig genoeg kon ik die niet betalen toen...Door het vele opzoekwerk naar de MIDI standaard en GM synthmodules ben ik beginnen afdwalen naar drumcomputers en non-GM/GS/XG synths en meer en meer interesse beginnen krijgen om mijzelf ook wat te vermaken met het maken van wat beats en bleeps.
Ik heb op pc hier en daar al wat geprobeerd maar zonder midi controller is het niet echt aangenaam werken, dus ik ga maar eens op zoek naar échte knopjes om aan te draaien en in te drukken!
Zo een Roland TR-707 heeft mijn interesse wel voor wat op te jammen. Uiteraard met een synth om een leuk basslijntje aan toe te voegen
.In mijn vrije tijd draai ik ook wat (vinyl)plaatjes
, dus mijn interesse voor muziek bestaat al wat langer dan vandaag
. Mijn favoriete genres zijn techno, electro, minimal,... maar ik sta eigenlijk open voor héél veel muziekgenres.Dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden over het hele synthgebeuren en ik hoop dat dit in de toekomst zo mag blijven.

. Straks even een zoekertje plaatsen voor een TR-707, met dat toestel zal ik wel even zoet zijn als complete nieuweling.
. Mja, mijn oorspronkelijk doel was dan ook alleen maar om het geluid af te spelen van de games die GM/GS support hadden. De MT-32 sounds uit die module klinken wel niet zo goed als de CM-32L (voor de MT-32 games dan