Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hmm.. ik heb zowel een Mac Pro (2x 2.66 GHz Intel Dual-Core) als een Macbook Pro (2.4 GHz Intel Core 2 Duo) waar ik op beide Ableton Live draai. Echt dat de Macbook Pro soms hapert waar de Mac Pro op z'n sokken verder gaat. Mac Pro is zeker geen overbodige luxe en voor mij de beste keus voor Ableton Live. Geldt ook voor een groot scherm. Op de Macbook Pro is het echt behelpen soms. 2e hands zijn ze best te betalen: www.tweedehandsmac.nl

Zit je wel al snel aan de 1000 euro, maar het is de investering waard.Goedkoop: tweedehands mini
Doorsparen: Imac of zelfs mac pro, of een notebook
In ieder geval zoals eerder gezegd een Intel. Dan kun je even mee. Met een tweedehands Mac pro kan niet veel mis gaan lijkt me. Als het het doet, dan doet het het...Zit je wel al snel aan de 1000 euro, maar het is de investering waard.
Alhoewel, een snelle mini is ook niet weg....
Goedkoop: tweedehands mini
Doorsparen: Imac of zelfs mac pro, of een notebook
In ieder geval zoals eerder gezegd een Intel. Dan kun je even mee. Met een tweedehands Mac pro kan niet veel mis gaan lijkt me. Als het het doet, dan doet het het...Zit je wel al snel aan de 1000 euro, maar het is de investering waard.
Alhoewel, een snelle mini is ook niet weg....
True that..
Maar het is gewoon een feit, als iets ouder is dat je niet garant staat voor een langer levens duur. Je weet nooit hoe veel het gebruikt is. Ik zal het risico niet nemen..
Groet

Er zijn nogthans zoveel oudere dingen die langer meegaan dan nieuwe![]()
Een toetsenbord "gebruik" je. Een computer "staat aan". Enige wat kan slijten is de HD en het DVD loopwerk en dan hebben we het over tientjes bedragen. Welke onderdelen denk jij dan dat verslijten zodat je na vervanging aan de prijs van een nieuwe Mac Pro zit?
Ah, kijk dat is heel wat genuanceerder. 2 x 2.66 ghz is nog steeds niet 'de krachtigste' mac pro, maar is gewoon netjes. Als je het over krachtigste hebt, denk ik meteen aan 2,93ghz 12 core... Dat is nogal een ding om aan te raden voor alleen Ableton, zodoende... Excuus.

Een toetsenbord "gebruik" je. Een computer "staat aan". Enige wat kan slijten is de HD en het DVD loopwerk en dan hebben we het over tientjes bedragen. Welke onderdelen denk jij dan dat verslijten zodat je na vervanging aan de prijs van een nieuwe Mac Pro zit?
.. Pof opeens viel hij uit..Helaas was het niet de Blacklight inverter, want die is nog wel te vervangen voor een 60 euro..