DAW controller voor cubase op PC

Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare DAW controller voor Cubase PC.
Ben zeer enthousiast over de SSL controller maar deze is helaas aan de dure kant..(€4000).
ook de Euphonix controllers lijken mij te gek maar zijn helaas Mac only....
Ik zoek dus een vergelijkbare controller met 100mm faders en gebruiksvriendelijk.
Alvast bedankt!

novation zero sl mk2. ben je voor 229 nieuw klaar...prima controller.
of een zero sl, oude model....ook prima!

wat is je budget?
ik gebruik een alpha track van frontier design.. niet duur en doet wat ie moet doen, daarnaast heb ik ook een bcr2000 die deels dienst doet voor de eq sectie, de quickcontrols en veel gebruikte functies (in- uitzoomen, clicktrackvolume etc)

misschien is cd cc121 wel iets voor je? deze is helemaal afgestemd voor het gebruik met cubase

Nog goedkoper: de Faderport van Presonus. Werkt bij mij perfect met Cubase. Tja, je hebt maar 1 fader, maar die is wel gemotoriseerd, en volgt dus je automation van iedere geselecteerde track. Een aanrader voor iets meer dan 100 euro.

De Behringer BCF2000 met Mackie Control werkt ook heel fijn in Cubase. Alleen de motors maken wat herrie. Maar daar heb je natuurlijk binnen je productie geen last van.
8 faders + pan en mute en solo per kanaal in de standaard setting. En play/stop/ffw/rew en je kunt door je hele mixer met wel 100 (of nog veel meer, wat je maar hebt) kanalen heen scrollen met 1 BCF!

de gemotoriseerde fader van de alpha track hoor je ook maar is te verwaarlozen.

voor een prijs tss 100 en 150 vind je de volgende controllers 2de hands:
- faderport
- alpha track
- bcf2000
- bcr2000

welke het best bij jouw manier van werken aansluit kan je het beste uitzoeken door het lezen van de handleidingen en revviews...

Back