powermac g4 goed genoeg

Vast wel. Ik draai ProTool LE 5.1.1 op een G4-450MHz en 7.3 op een G4-1250. kijk wel even welk OS je nog kunt draaien op die 733MHz (in iedergeval 10.4 zo te zien) en wat je nodig hebt voor jouw versie van Reaper en evt software voor je Alesis. Kijk ook naar de aansluiting voor de monitor, verloopjes voor mac-specifieke pluggen zijn nogal prijzig.

ik vraag meneigen ook af of numerology hier ook vlot op zou kunnen draaien, ik had gemaild met hen om te vragen of die osx10.4 het sequencer gedeelte nog ondersteunde en ze mailden mij terug dat ik het maar een s moest proberen met de demo.

dit zijn de benodigdheden die mac moet bezitten om de alesis multimix driver te kunnen draaien

• OS X 10.4.11 or higher
  • PPC G4 or higher processor (PowerPC or Intel CPU compatible)
  • 256 MB RAM (512 or higher preferred)
  • 4,200 RPM hard drive for basic recording (5,400 or higher preferred for multi-track recording and playback)
word krap niet?

ga toch gewoon op z'n minst voor een g5. prijsverschil is geeneens zo groot, zeker niet als je er nog toetsenbord monitor etc bij moet koepen.
en maakt toch wel behoorlijk snelheidsverschil uit.

mischien wel maar een g5 kost tegenwoordig wel nog dubbel zoveel en ik zit (altijd) op een krap budget...

En het heeft wel wat, werken op een beperkte machine. Zorgt ervoor dat je to the point blijft en niet verdwaalt in de mogelijkheden. Ik was het meest productief op een 4 sporen cassette tascam 244. Als je al een passende monitor en toetsenbord hebt kun je best voor die G4 gaan, anders even verder kijken voor een betere deal?

ik vraag meneigen ook af of numerology hier ook vlot op zou kunnen draaien, ik had gemaild met hen om te vragen of die osx10.4 het sequencer gedeelte nog ondersteunde en ze mailden mij terug dat ik het maar een s moest proberen met de demo.

ik draai Numerology op een iBook G4 op 1.2Ghz met 1.25GB ram en een after market 5400rpm HD.

Gaat prima zolang je niet met vst's gaat werken. gebruik van vst's maakt snel einde aan de pret. ik zit daarom te azen op een macbook of macbook pro, maar schijnt dat daar binnen niet al te lange tijd nieuwe modellen van komen op basis van santa rosa platform, dus nog maar even wachten en macrumors blijven volgen.

Back