Pioneer DJM Mixer gekopieërd door Behringer!

Steve303

aka WOLF
Voor mij DJ corner ben ik nu eventjes aan het sparen voor een nieuwe mixer. Mijn keuze is gegaan naar een PIONEER DJM500 (als die nog te krijgen is) of de DJM600!

Toen ik op internet aan het zoeken was naar informatie en prijzen van die PIONEER mixers vond ik inneens een nogal verdacht veel lijkende mixer op de PIONEER: De Behringer DJX700 PRO MIXER.
De uiterlijke gelijkennissen zijn echt enorm maar ik vroeg me ook af of er al mensen zijn die de Behringer DJX700 PRO al getest of in hun bezit hebben.
Misschien heeft PIONEER zijn technologie doorverkocht aan Behringer en maakt deze nu goede copies van de DJM mixers.
Hier wil ik echt wel graag het fijne van weten.

Ow ja nog ff het prijsverschil:

PIONEER DJM-500: +/- 1.000 €
Behringer DJX700 PRO MIXER: 325 €

En nog wa specificaties van de Behringer DJX700 PRO MIXER

Professional 5-channel ultra low-noise DJ mixer with state-of-the-art phono preamps
47 breathtaking digital effect presets in 24-bit quality: delay, reverb, flanger, filter, panner, ultrabass, exciter, vinylizer, voice changer and more
Intelligent dual auto-BPM counter with time and beat sync display
Super-smooth ULTRAGLIDE faders with up to 500,000 life cycles
Awesome adjustable XPQ stereo surround effect
VCA controlled crossfader for utmost reliability and smooth audio performance
Adjustable crossfader curve for all mixing styles
3-band kill EQ (-32 dB) and precise level meters with peak hold function per channel
Additional 3-way kill switches with extremely steep frequency separation
Monitor function with master/cue balance control and split option
Auto-talkover function with separate depth control

Additional manual features:
4 dual input stereo channels, 1 ULN microphone channel with "On Air" switch
Dedicated FX loop for connection of external devices (sampler, reverb processor etc.)
Phono inputs can be switched to line level
Gold-plated RCA sockets for excellent audio quality
Ultra-rugged construction ensures long life, even under the most demanding conditions
Manufactured under ISO9000 certified management system

Ik heb de post verplaatst naar het Algemeen [muziek] forum, vanwege het niet-synth gerelateerde onderwerp.

vergeet het maar dat behringer iets van pioneer heeft gekocht...zo werkt dat bij der Ulli niet ;)

maaarrrrrrrrrr..interessante mixer hoor..heb zelf ook een behringer DJ mixer...dik tevreden...heb deze ook al beetje uitgechecked qua specs..wat ik erg mis is de effect parameter rotary...je kan blijkbaar een effect alleen aan of uit zetten en de intensiteit ervan instellen...nix geen parameters zoals delay feedback ofzo instellen...jammerrrrrrr.

VCA controlled crossfader for utmost reliability and smooth audio performance

Zijn bij de Pioneer niet alle faders VCA controlled? Dat zou een deel an het prijsverschil rechtvaardigen. Daarnaast natuurlijk de ontwerpkosten.

Wat een knuppels,

Behringer jat ook al alles van Mackie!!:( :(

Origineel geplaatst door Bass
Wat een knuppels,
Behringer jat ook al alles van Mackie!!:( :(

Stel je eens voor dat iedereen in een zwarte volkswagen kever zou rijden.... :eureka:

Tja dat zou echt zuigen !!!

Wees dus origineel en jat geen ontwerpen Behringer!!!:duivels:

Denk dat iedere firma wel bij een andere gaat kijken, je moet het wiel niet opnieuw uitvinden als het al uitgevonden is. Zowel Mackie als elk ander merk baseert wel eens iets op een ontwerp van een ander, of denk je dat die gasten nog nooit een schema van een neve EQ hebben gezien of zo :stupid . Nog maar te zwijgen over al die firma's die Urei, Moog, SQC etc. copieren, want dat is het in feite. Zelfs heel die software industrie is op niets anders gebaseerd dan zaken (analoge) "proberen" na te maken.

man zonder jatten hadden we nooit roland, yamaha, korg etc. gehad! ;) lang leve ULLI!

Back