Behringer GI100 Ultra G DI

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Vraagje over een di,

Ik heb een buizen gitaar versteker met een speaker cabinet los.

De di zit direct op de output van de versterker en is dan doorgelust naar de speaker.

Het geluid gaat dan ook met een XLR kabel naar mijn mixer. (en krijgt ook phantom power)

In de mixer komt een heel zacht lelijk vervormd geluid binnen. als ik hem gewoon uitmic met een sm57 of sm87a klinkt het echt veeeeeeeeeeeel beter.

Wat doe ik verkeerd??

Attachments

• di.JPG
    di.JPG
    29 KB · Bekeken: 106
Een DI zet je nooit tussen de eindtrap en speaker. Ja er staat wel cabinet op de DI, maar daarmee bedoelen ze de versterker.
De DI moet dus tussen gitaar en versterker. Hij split het signaal om evt 2 signalen naar het mengpaneel te sturen. 1 signaal van je gitaar en 1 van je gemicte versterker.

En waarom heb je een DI nodig?

Ik heb de DI nodig omdat ik het geluid van de buizen eindtrap wil opnemen zonder mic.
De G100 is daarvoor geschikt alleen moet daar of een dummyload of een speaker aan.

Het is een di met een extraatje daarvoor heb ik hem ook gekocht. zodat ik synths en gitaar ed door de eindtrap kan halen zonder ook beperkt door de freq response van een microfoon te worden.

De XlR gaat naar de mixer de speakerout van de amp naar de DI en dan weer door naar de speaker

Zie 8: to cabinet

mm tja het klink zo slecht. ik weet wel dat behringer geen super kwaliteit is maar dit is echt slecht..

Waarschijnlijk is die stuk..

Best wel jammer..

Back