MS-20 LFO SYNC

Wooh, Ik heb net bijna een uur met mijn ms20 gespeeld. gaat een wereld voor mij open:)
Toch knap dat hij me elke keer weer zo ontzettend weet te verbazen.

dit wist ik ook niet eigenlijk. Terwijl er toch duidelijk op het patchpaneel naar wordt gewezen. Van uit de total-input lopen 3 lijnen naar pitch, hipass en lowpass.

thx voor de tip!

ja, achteraf dacht ik , die lijntjes zijn toch heeel duidelijk : )

Dat was idd beter geweest,het kwaad is ondertssn al geschied.
Dus zo sync je de LFO in de ms-20? Hoe patch je dat dan?
Of fungeert de usb solo dan als lfo?

De USB Solo fungeert dan als LFO.
Mijn kenton heeft ook ingebouwde LFO's die kunnen syncen aan midi.

Heb gisteren ook even snel de test gedaan naar aanleiding van een discussie in één of andere facebook groep . De snelheid en waveshape van de Lfo in de Kenton blijken bij mij niet veel te doen maar wslk moet ik nog enkele parameters juist weten in te stellen . Ik heb de Aux 1 van de PS die midiclock krijgt vanuit mijn DAW aangesloten op de VCA in van de MS 20 die een pulse krijgt van de beatstep en vervolgens de MS 20 's frequency modulation knop live getweakt , het is niet perfect maar het leverde toch al dit resultaat op
https://soundcloud.com/unidentified-man-official/ms-20-test-lfo-synced-by-pro-solo/s-64Ykj

Je kunt de EG1 ook gebruiken als LFO. Het sync/clock signaal naar EG1 trigger input en dan de EG1 out naar de cutoff, of wat je ook wilt moduleren. Dan kun je de LFO tweaken met de attack en release. :okdan:

Je kunt een envelope zichzelf ook laten retriggeren. De ESP accepteert ook CV als input namelijk en die kan weer een trigger maken van input. Die weer je envelope opnieuw kan triggeren. Ik kan even niet naar de ms20 lopen nu maar het kan ook ongeveer zo:

Thanks for this! Made some really cool effects via using the envelope as an atypical LFO- plugged the Envelope out into its trigger, then plugged the reverse amplitude into the S&H input, the pulse LFO as its clock, and the output into the filter, with some amplitude decay. It created this really cool pseudo-delay effect.

De ESP en S&H zijn echt super cool

Oh ja: je triggert dus steeds opnieuw de envelope met een trigger, maar als je sneller wil dan 16den dan kun je dus met auto retrigger en op gehoor de cycli er tussen instellen.

Laatst gewijzigd:
Back