Kawai SX-240

Status
Please reply by conversation.
En die shipped trouwens ook niet naar europa...
Ze komen idd niet veel langs.

watn leuke keuze datziejenie veel datiemand erom vraagt
de poly kwai,s hebk nooit gehad maar de teisco serie was egt vet ...de sx enso is dnk een ex80
[waar ik denk de ax80 prefereer ] of soort van 8voice sisxtrak achtige synth
sixtrak staat bol van unison truukjes geloofk ....dus imho 400-600 eu waard lijktme,...:):doei:

de SX-240 is leuk (op sommige vlakken leuker dan een juno) maar de synthese is vrij rechtoe rechtaan en niet super spannend te noemen, wel 2 oscs maar weer geen sync bijv. maar er zit dan wel weer een sub bij en het chorus is wel weer erg fijn... het editten is wel snel te doen, 3 cursor toetsen om naar een parameter te 'lopen' en dan middels a huge alpha dial de boel inregelen... verder is het ingeven van een preset naam ook erg uniek te noemen; via het keyboard!

dat ie meer dan 1000 dollar moet opbrengen is nutuulk om een slappe zak van te krijgen...

de SX-240 is leuk (op sommige vlakken leuker dan een juno) maar de synthese is vrij rechtoe rechtaan en niet super spannend te noemen, wel 2 oscs maar weer geen sync bijv. maar er zit dan wel weer een sub bij en het chorus is wel weer erg fijn... het editten is wel snel te doen, 3 cursor toetsen om naar een parameter te 'lopen' en dan middels a huge alpha dial de boel inregelen... verder is het ingeven van een preset naam ook erg uniek te noemen; via het keyboard!

dat ie meer dan 1000 dollar moet opbrengen is nutuulk om een slappe zak van te krijgen...

as iemand t kan weten ; [hebbie nog een 6 trak / 6 trak ,..
best benieuwd
heb egt div 6/ 8 voice cem bakkies getest,..., allen best leuk want ze kosten idd geen 1000+of meer
en hebben toch die poly structuur,..d8ter ooit een p5/obie matrix 12 mee binne te halen ,...wast net niet

asje bv niet een mooie enveloped / mega saw / string kan wurmen uit een 400-600 bak ...koop dan ook gen dure ...obie /sq synth ,

zoiets
moet zeggen dat in die cheap range de crumar er erg goed uit komt
bits hebben de mogelijkheid om twee patches te layeren en zijn egt ,..scherp ..
ax80 was wonder bare ..mooi ,..toen 320.- eu
egt een aanrader voor wie van playen houdt ,...ax60 veel heftiger lijkt in de verste verte niet op de juno ofso ,..egt een byna pro one /iig p600 qa sound

raar dat gat qa geld tussen de cheapass siel / kawai / akai ,...en de egte duure poly synths

commentszzzzz:doei:

Vind de AX80 en SX240 beiden super qua klank en mogelijkheden. Lijken qua specs idd veel op elkaar. De SX240 heeft wel een unieke chorus aan boord, neigt naar dat Solina string ensemble klankje vind ik. Een AX80 klinkt zonder meer vol... maar een Boss ce2 of ce3 d'r achter.. en je hebt dat instant romige Juno geluid.

Dat prijsverschil met duurdere Poly's wordt ook mede bepaald door de membraam en dail bediening tov dedicated pots. Kijk maar naar die Juno 6 / 60... is toch niet normaal de laatste tijd die prijzen.

De AX zie je sporadisch nog wel es maar die SX is volgens mij de laatste 2, 3 jaar hier niet meer te koop aangeboden. Hoop dat het gaat lukken.

Vind zelf de Juno 1 en 2 ook dik in orde voor het geld. En nog te vinden... voor een normale prijs.
In vergelijking met een juno 6, 60 of 106 veel uigebreider. PWM (met eigen LFO) op de pulse en zaag, en superuitgebreide subsectie. Wel een bitch om te proggen (dat gaat op 'n AX80 of SX240 net iets makkelijker) maar met editor is het prima te doen.

AX60 is ook wel een leuke synth.

En dan vergeet ik de Polysix nog (geen edit mogelijkheid hier?)

AX60 is ook wel een leuke synth.

Ja.. zeker!!! Maar one of a kind!! Heeft maar een... maar super VCO!!

Die FM daarop is echt meesterlijk. (arp aan... tweaken en gaan)

Het referentie materiaal was de SX240. Ik sluit me aan bij 6 trak. Vind de AX80 het meest in de buurt komen.

Polysix zit ook een beetje hoger qua prijs denk ik.

de AX is aanzienlijk interessanter dan een Juno, synthese-gewijs zeker:

- 8 stemmen,
- 2 OSCs
- Env naar Osc-2
- XMOD
- 3 LFO's (voor OSCs, VCF en VCA)
- 2 ENV's (voor VCF en VCA)
- Chordmem

dat ax synthjes nog steeds 350 en meer blijven ??
een ax80voelt egt as een jaguar aan ,..de ax60 daarintegn aas een opelkadet;-]]
:kroon:

Lol ,een opel Cadet!
The search continues... het zal een werkje van lange adem worden denk ik.

Status
Please reply by conversation.
Back