Debuut plaat Katinka and The Icy dead People

ThomasL

Nieuwkomer
Hallo Synthforummers,

Klein beetje spammen met onze debuutplaat...
Voor de liefhebbers van jaren '80 geënte (pop)muziek, industrial, gothwave, electro, you name it...

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden...

Grtz!

Tom

Opzich leuk gemaakt, maar mij iets te depri (houd meer van vrolijke muziek)

1 ding viel me gelijk op.. alles klinkt veel te ver weg. Nu heeft de 80ties sound altijd veel reverb gehad, maar ik mis echt attack en in your face transients. Het is nu te vlak in diepte, geen voorgrond.

Van mij zouden er ook wat meer synths in mogen (hey dit is synthforum ;-)

Opzich leuk gemaakt, maar mij iets te depri (houd meer van vrolijke muziek)

1 ding viel me gelijk op.. alles klinkt veel te ver weg. Nu heeft de 80ties sound altijd veel reverb gehad, maar ik mis echt attack en in your face transients. Het is nu te vlak in diepte, geen voorgrond.

Van mij zouden er ook wat meer synths in mogen (hey dit is synthforum ;-)

Synths genoeg hoor! Ahnee, nooit synths genoeg... Ja, het is wat donker, maar daar houden wij dan weer wel van...
Wat betreft de mix, daar kom ik later op terug, if you don't mind...
Alvast bedankt voor het luisteren! :)

OK, dat het "te ver weg" klinkt heeft te maken met de zang. Opgenomen met een vintage U87 en een pre-amp (focusrite greenbox) die schijnbaar niet helemaal in orde bleek. Het hele middengebied klonk erg slecht. Tijdens het mixen hadden we een redelijk agressieve mix gemaakt. Maar met het masteren is, na lang wikken en wegen, besloten uit te gaan van de zang. Hierdoor is het middengebied van de complete mix redelijk verloren gegaan. Het uiteindelijke produkt is niet perfect, maar de kracht van de liedjes komt imo nog steeds goed over...
In ieder geval was het hele opnemen en mixen van deze plaat voor ons een enorme leerschool en ondanks alle (technische) problemen zou ik het zo weer doen!

Mochten er meer mensen willen luisteren en behoefte hebben aan meer synths (mrMONQ?):), luister dan naar Closer of Secretly...

Grtz!

Tom

Back