er staat er eentje op ebay.de met startprijs 1499. let op: dit is de eerste versie. (misschien is de sos-review nog ergens voorhanden op het net; er was nogal wat terechte kritiek op de eerste vostok - die overigens ten dele is weggenomen met de tweede versie.)
volgens mij is deze van een duits forumlid, maar dat weet ik niet helemaal zeker. hij heeft in ieder geval al eerder te koop gestaan.
http://cgi.ebay.de/Analogue-Solutio...478234?pt=Studioequipment&hash=item3f0668e89a
het is best een leuk koffertje, maar er mankeert ook nogal het een en ander aan, zeker de eerste versie.
je krijgt veel voor weinig: patch matrix, joystick, 8step cv sequencer zijn bv leuke extra modules naast de vco's filter, envelope etc, maar van hoge kwaliteit is het niet.
de nieuwprijs was rond 2400 euro dacht ik, misschien nog iets meer tegenwoordig. dat is bv vergelijkbaar met de cwejman S1 (ik kreeg eens een ruilaanbod vostok-s1 toen ik de s1 te koop had - misschien wel van dezelfde verkoper) maar de cwejman, om maar eens wat te noemen, is misschien minder sexy op het eerste gezicht, maar veel en veel beter.
de mk1 die nu wordt aangeboden is intussen ook alweer wat jaartjes oud.
ik heb m ooit nieuw gekocht (via ebay, bij touched-by-sound) voor rond 1100 dacht ik. in ieder geval niet meer dan 1200. dat was toen de halve nieuwprijs, maar hij raakte de vostok aan de straatstenen niet kwijt.
maar goed, dat is allemaal informatie waar je niet om vroeg, sorry.