Audio (trigger) -> MIDI VST/DXi?

Je hebt altijd een toestelletje nodig dat een analoog signaal ( afkomstig van een drumstel bv.)omzet in een (midi) trigger/signaal. Voor die dingetjes betaal je natuurlijk, het moet ook wel zelf te maken zijn hoor. Dus enkel met een computer lukt dit niet.

Nou, ik heb natuurlijk al een heleboel tracks met audio (drums). Dat is in feite het trigger signaal.

Simpel gezegt zou het zo moeten werken.

Code:
const int TRESHOLD = 0.5;

processAudio(sample) {
      if(sample>TRESHOLD||sample<-1*TRESHOLD) { // sample komt boven de treshold
                  sendMidiNote(sample*127);
      }
}

De note moet natuurlijk ook nog gekilled worden... aangezien het een drumtrigger (one-shot) is kannie gewoon een note off sturen na een miliseconde of 50.

Ik snap eigenlijk je bedoeling niet? Wil je live een drumstel gaan triggeren of wil je een audio drumloop/tracks op de computer omzetten in midi? In Logic kun je van audio files groovetemplates maken, er zijn nog wel andere programma's die zoiets kunnen.

Triggersignalen (audio) omzetten naar midi notes.

b.v. 5 triggers -> 5 jacks in 8 kanaals geluidskaartje... uit die triggerkanalen midi genereren die met b.v. Kontakt weer samples afspeelt. De overige drie kanalen worden b.v. voor twee overheads mics en hihat mic gebruikt. De 5 triggersignalen komen dan van 5 triggers op gaasvellen. Zo krijg je op de overhead tracks geen kick, tom en snare. De samples moeten realtime terugkomen om de drummer natuurlijk van feedback te voorzien (over de koptelefoon).

Wow, als dat gaat lukken ben je goed bezig. Ik hoop voor jouw dat latency je geen parten gaat spelen. Voor zover mij bekend ken ik geen programmatje dat dat kan.

Back