Hey allemaal (lang geleden dat ik wat gepost heb),
Ik wil m'n homestudiotje gaan vernieuwen met o.a. een nieuwe sound card. Ik ben van plan een Novation NIO 2/4 aan te schaffen, maar nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met dit apparaatje. De specs lijken mij goed (zeker voor de prijs)! Dat hij ook MIDI heeft is voor mij belangrijk en ik vind het wel netjes dat de meeste aansluitingen achterop zitten. Krijg je niet zo'n dradenbak met knopjes ergens tussenin tenminste
.
Nadeeltjes lijken me de lastige routing en jammer dat er geen balanced outputs in zitten... Maar, valt er met deze nadelen goed te leven? Heb zelf geen ervaring met balanced i/o dus weet niet eens of er geluidskwaliteiverschil door ontstaat naar m'n (nog nieuw te kopen KRK monitors) monitors.
Is er nog iemand die deze sound card ooit in optie had om te kopen maar uiteindelijk voor een andere kaart is gegaan? Ben wel benieuwd welke andere kaart en waarom je die dan hebt gekozen.
Thanks alvast voor de tips en info.
Ik wil m'n homestudiotje gaan vernieuwen met o.a. een nieuwe sound card. Ik ben van plan een Novation NIO 2/4 aan te schaffen, maar nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met dit apparaatje. De specs lijken mij goed (zeker voor de prijs)! Dat hij ook MIDI heeft is voor mij belangrijk en ik vind het wel netjes dat de meeste aansluitingen achterop zitten. Krijg je niet zo'n dradenbak met knopjes ergens tussenin tenminste
.Nadeeltjes lijken me de lastige routing en jammer dat er geen balanced outputs in zitten... Maar, valt er met deze nadelen goed te leven? Heb zelf geen ervaring met balanced i/o dus weet niet eens of er geluidskwaliteiverschil door ontstaat naar m'n (nog nieuw te kopen KRK monitors) monitors.
Is er nog iemand die deze sound card ooit in optie had om te kopen maar uiteindelijk voor een andere kaart is gegaan? Ben wel benieuwd welke andere kaart en waarom je die dan hebt gekozen.
Thanks alvast voor de tips en info.