emu5000ultra scsi

maurice

daddy-cated
hoi,

binnenkort krijg ik de 5000 ultra er zit standaard 1 scsi aansluiting op

Vraag:

is deze aansluiting alleen voor een externe harde schijf of
om je computer aan te hangen of

is deze aansluiting voor een externe cd-rom speler zodat je je sample cd's kunt inladen of

maakt het niks uit wat je eraan hangt en herkend de 5000 of het 1 van die drie is...

een tweede scsi aansluiting is niet het geld maar mocht ik hem niet gebruiken waarom dan aanschaffen

bedankt alvast voor de reactie

Maurice

ps. Boss dr.202 te koop (200 Euro)

Of je hem veilig aan je computer kunt hangen zou ik niet weten maar verder kun je gewoon je scsi cdrom/ harddisk/ wat dan ook, aanhangen.

Je kunt aan 1 SCSI poort zelfs een externe HD EN een CD-ROM EN een PC hangen EN een ZIP-drive EN nog 3 apparaten!!! Een SCSI-keten kan in totaal 8 apparaten bevatten waarvan je sampler er 1 is. Dus een 2e SCSI poort zal je niet zo snel nodig hebben. De apparaten worden ook automatisch herkend.

In een e5000 Ultra kan je ook een IDE HD zetten, is een stuk goedkoper (ongeveer de helft) en in mijn geval ook een stuk stiller. Ik heb er een 20Gb Maxtor in zitten en die maakt echt geen geluid (en hij doet het wel), koste me maar EUR.90,-.

via de emusite kan je EOSlink software bestellen:

http://www.emu.com/online_shop/byproduct/e5000ultra_shop.html#software

daarmee kan je de gehele e5000 (behalve power en volume) via je mac/pc aansturen.
wel duur vergeleken bij de gratis MESA van AKAI waarmee je ook nog eens samples en programs kan sturen naar de harddisk van je mac/pc... dat kan met EOSLikink helaas niet.

Iemand ervaring met deze software?

Ik zie het nu ook op de emu site, het zit wel bij de 6400 erbij.

Origineel geplaatst door Blinx
Is dat gewoon een standaard PC IDE aansluiting?

Yep, maar het moet wel minimaal een ATA-3 HD zijn en als master geconfigureerd (er wordt ook maar 1 schijf ondersteund).

Het voedings kabeltje is een apart verhaal. Je kan een orgineel EMU kitje bestellen voor EUR.30,- en die bestaat uit een voedings kabeltje en nog en een bandkabel. Dit voedings kabeltje is dezelfde als in een PC voor de floppydrive gebruikt wordt, dus die kan je samen met de bandkabel van een HD, gewoon uit een oude PC trekken. De drive is verder zonder problemen in de sampler te monteren.

Origineel geplaatst door Blinx
Ik zie het nu ook op de emu site, het zit wel bij de 6400 erbij.

Ik heb mijn e6400 2e hands gekocht, en er zat geen EOS-Link bij. Zou het wel graag eens willen proberen. Ik vind het een beetje belachelijk dat EMU dat niet gewoon gratis verstrekt aan iedereen met een EOS sampler. Zeker als Akai wel MESA gratis verstrekt. Je hebt toch immers al een dure sampler bij ze gekocht.

Origineel geplaatst door Leudes
Je hebt toch immers al een dure sampler bij ze gekocht.

Maar de after sales levert hun ook heel veel op.....

Back